יש תאריך: נתניהו ינאם בפני הקונגרס האמריקני ב-24 ביולי

ראש הממשלה ייצא בחודש הבא לארצות הברית ויישא נאום בפני חברי הקונגרס בוושינגטון, כך הודיע יו"ר בית הנבחרים מיים ג'ונסון. זו תהיה הפעם הראשונה בה ראש הממשלה יוצא מישראל מאז תחילת המלחמה

זמן צפייה: 01:45

ראש הממשלה בנימין נתניהו ינאם בפני הקונגרס האמריקני ב-24 ביולי, כך הודיע הלילה (שישי) יו"ר בית הנבחרים האמריקני מייק ג'ונסון. מוקדם יותר הלילה אישרו גורמים ישראלים לחדשות 13 כי זהו התאריך שנקבע לנאומו של נתניהו בארצות הברית. זו תהיה הפעם הראשונה בה ראש הממשלה יוצא מישראל מאז תחילת המלחמה.

הסנאטור הרפובליקני לינדזי גראהם עדכן כבר בשבוע שעבר את ראש הממשלה ובכירים ישראלים נוספים בכך שהושגו החתימות הנדרשות להזמנת נתניהו לקונגרס - הן של מנהיג הרוב הדמוקרטי בסנאט, הסנאטור צ'אק שומר, שהתבטא לאחרונה בחריפות נגד נתניהו - והן של יו"ר בית הנבחרים, מייק ג'ונסון הרפובליקני.

בריאיון שהעניק לחדשות 13 לפני כשבועיים, יו"ר בית הנבחרים ג'ונסון סיפר כי עדכן את נתניהו בשיחת טלפון על ההזמנה הקרבה לנאום בפני שני בתי הקונגרס. לדבריו, השיחה עסקה גם בצווי המעצר הבינלאומיים שביקש התובע בהאג, וכן בהמשך המלחמה בעזה.

נתניהו נואם בקונגרס ב-2015
נתניהו נואם בקונגרס ב-2015 | צילום: רויטרס
בנימין נתניהו נואם בקונגרס האמריקני
בנימין נתניהו נואם בקונגרס, 2015 | צילום: רויטרס

ג'ונסון, שמבקש להוציא לפועל את נאומו של נתניהו מאז חודש מרץ, המתין משך זמן רב לתשובתו הסנאטור צ'אק שומר - שאישורו נדרש בכדי לקיים נאום מול שני בתי הקונגרס. במטרה להפעיל לחץ, יו"ר בית הנבחרים אף איים בשלב מסוים כי יזמין את ראש הממשלה לנאום בפני בית הנבחרים בלבד, במידה ולא תושג הסכמה מול הנהגת הסנאט.

כאמור, האפשרות כי הנאום ייצא לפועל מעוררת ביקורת בקרב חברי אגפים מסוימים במפלגה הדמוקרטית. חבר בית הנבחרים הדמוקרטי מארק פוקאן מוויסקונסין כבר הביע את התנגדותו החריפה על רקע הדיווחים בנושא - והודיע כי ישמח להעביר לנתניהו צווי מעצר נגדו מטעם בית הדין הפליל הבינלאומי בהאג, במידה ואכן יגיע לגבעת הקפיטול.