נתניהו: תפסנו בכירי חמאס בשיפא; מבצע ברפיח? ייקח זמן

ברקע המתיחות בין ישראל לארה"ב סביב פעולה בעיר הדרומית ברצועה, רה"מ התייחס בהצהרה לשיחתו עם הנשיא שלשום: "אמרתי לו שאי אפשר להשלים ניצחון בלי שצה"ל ייכנס לרפיח. ביידן ביקש להציג את ההצעות של אנשיו; נעשה מה שחיוני לביטחוננו". נתניהו הוסיף: "תפסנו בכירי חמאס בשיפא"

רה"מ בנימין נתניהו בכנסת
רה"מ בנימין נתניהו בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

אחרי שיחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, רה"מ מסר היום (רביעי) הצהרה, בה אמר כי הכניסה של צה"ל לעיר הדרומית ברצועה "תיקח קצת זמן". לדברי נתניהו, "במהלך המלחמה, היו ביני לבין הנשיא ביידן חילוקי דעות על הדרך הטובה ביותר לחסל את חמאס. בשיחה האחרונה אמרתי לו - 'אי אפשר להשלים את הניצחון בלי שצה"ל ייכנס לרפיח'. הנשיא ביידן, שאני מעריך את תמיכתו, ביקש להציג בפנינו את ההצעות של אנשיו גם בתחום ההומניטרי וגם בנושאים אחרים. תמיד עשינו מה שחיוני לביטחוננו, וכך נעשה גם הפעם. בשעה שאנחנו נערכים להיכנס לרפיח, וזה יקח קצת זמן, אנחנו ממשיכים לפעול בכל העוצמה".

עוד התייחס ראש הממשלה לפעולת צה"ל בביה"ח שיפא בעזה: "אנחנו ממשיכים לפעול בח'אן יונס, במחנות המרכז, בחיסול ובתפיסת בכירי החמאס - כפי שעשינו עכשיו בשיפא, בחיסול מאות רבות של מחבלים. כפי שהתחייבתי לכם פעם אחר פעם - אנחנו נחושים להשיג את הניצחון המוחלט, ואנחנו נשיג אותו".

תקיפה ישראלית ברפיח
תקיפה ישראלית ברפיח | צילום: רויטרס

אתמול מסרה לשכת רה"מ כי לבקשת ביידן, נתניהו החליט לשלוח את שר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ואת ראש המל"ל צחי הנגבי לוושינגטון לשיחות על הפעולה המתקרבת ברפיח. "למשלחת יתלווה נציג מתאם פעולות הממשלה בשטחים", הוסיפו בלשכת רה"מ, "ראש הממשלה הבהיר שהוא נחוש לפעול ברפיח על מנת לחסל סופית את שארית גדודי החמאס, תוך מתן פתרונות הומניטריים לאוכלוסייה האזרחית".

לראשונה אחרי חודש של נתק, נתניהו וביידן שוחחו השבוע בטלפון, "בנוגע להתפתחויות האחרונות בישראל ובעזה", ולאחר השיחה ציין ביידן בטוויטר כי ביקש לשלוח צוות ישראלי לוושינגטון "כדי לדון בדרכים לפגוע בחמאס ללא פעולה קרקעית עצימה ברפיח". היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ייק סאליבן, מסר שנתניהו הסכים לבקשה זו.

רה"מ מסר בתום השיחה, שארכה כ-45 דקות, כי בין הנושאים שנידונו בה הם "המחויבות של ישראל להשיג את כל מטרותיה: חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו והבטחה שעזה לא תהווה יותר איום על ישראל - תוך כדי מתן הסיוע ההומניטרי ההכרחי שמסייע להשיג את המטרות הללו".

גורם מדיני אמר כי הנשיא ביידן דרש בשיחה את הגדלת הסיוע ההומניטרי לרצועת עזה, וגם ביקש לקבל תמונה ברורה של התוכניות הישראליות לפעולה ברפיח. הגורם הוסיף כי הפערים בין הממשלה לבין הממשל האמריקני הולכים ומתעצמים.

פעילות כוחות צה"ל בבית החולים שיפא
פעילות כוחות צה"ל בבית החולים שיפא | צילום: דובר צה"ל

כוחות הביטחון פועלים משני לפנות בוקר בבית החולים שיפא שבעיר עזה, בעקבות מידע מודיעיני על הימצאות של בכירי חמאס במקום. לאחר הכנה של מספר ימים, הפעולה החלה בסמוך ל-02:30 ועד כה נמסר כי יש כ-20 מחבלים הרוגים, וכ-80 עצורים שנלקחו משטח ביה"ח. במבצע חוסל פאא'ק מבחוח, ראש מינהלת המבצעים בביטחון הפנים של חמאס.