משפחות עלו לאביתר בעקבות הפיגוע - בידיעת נתניהו וגלנט

ראש הממשלה נפגש אמש עם סמוטריץ' שעדכן אותו בכוונת המשפחות לעלות למאחז. נתניהו, גלנט ודרמר התייעצו בנושא והחליטו לא לנקוט בפעולה בעניין - ואף הנחו את צה"ל שלא לפנות את המשפחות גם הבוקר

זמן צפייה: 01:48

פרסום ראשון: מספר משפחות וצעירים עלו הלילה (רביעי) למאחז אביתר בתגובה על הפיגוע בעלי אמש - בידיעת ראש הממשלה בנימין נתניהו ובהעלמת עין של צה"ל בהוראת הדרג המדיני. שר הביטחון יואב גלנט, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר ונתניהו ידעו על הכוונות של המשפחות לעלות למאחז והכווינו את הצבא שלא לפנות אותם מהקרקע - כולל הבוקר.

לאחר הערכת המצב של רה"מ בפיקוד מרכז לאחר הפיגוע - יחד עם גורמי הצבא - התקיים אמש דיון נוסף של נתניהו, גלנט ודרמר - שם הם דנו באפשרות העלייה לאביתר. כמה שעות קודם לכן, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' נועד עם נתניהו והעלה את הבקשה הזו בעקבות הפיגוע הרצחני. בחדר השניים דנו ככל הנראה גם בהשלכות של מהלך שכזה על היחסים עם ממשל ביידן.

גלנט ונתניהו
גלנט ונתניהו | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

במהלך הלילה המתיישבים עלו על הקרקע, כשראש הממשלה יודע על כך מראש - ובבוקר בדרג המדיני מנחה שלא לפנות את המקום. האירוע מגיע בנוסף לקידום של כאלף יחידות דיור נוספות סמוך לעלי - ואחרי הציוץ החריף של השגריר האמריקני ניידס, שעליו נמתחה ביקורת חריפה. ניתן להעריך שבממשל ביידן לא אוהבים את יחידות הדיור הנוספות ולא את המהלך באביתר.

מדובר צה"ל ומלשכת רה"מ לא נמסרה התייחסות לפרטים.