חודשים לאחר הבחירות: הבידוד המדיני של נתניהו

בזמן שראש הממשלה מקיים בליץ מדיני באירופה, הוא לא הוזמן עד כה לביקור בבית הלבן - על אף שעברו חודשים ארוכים מאז הבחירות ולמרות שהוא מצפה להזמנה כזו. בנוסף, נתניהו קיווה להגיע לביקור באיחוד האמירויות - אך גם שם לא ממהרים להזמינו

זמן צפייה: 01:36

חודשים ארוכים לאחר הבחירות וראש הממשלה בנימין נתניהו לא הוזמן עדיין לבית הלבן ולשורת מדינות נוספות. נתניהו קיווה לקבל הזמנה גם לאיחוד האמירויות, בחריין ומרוקו אך גורמים ערביים מסרו לחדשות 13 הערב (שני) כי ביקור כזה לא יקרה בקרוב.

באופן חריג, ראש הממשלה לא הוזמן עדיין לביקור בוושינגטון - חודשים ארוכים לאחר שנבחר. נתניהו ציפה להזמנה שלא הגיעה וגורם מדיני ששוחח עם הכתבים בסוף השבוע הודה כי לא התקבלה הזמנה לביקור כזה.

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בנוסף לארצות הברית, נתניהו קיווה לקבל הזמנה לביקור באיחוד האמירויות, במרוקו או בבחריין - שאיתן נורמלו היחסים בהכמי אברהם. נשיא איחוד האמירויות חליפה בן זאיד אמר לגורמים ישראלים כי נתניהו לא יגיע למדינה בזמן הקרוב.

לפי גורמים ערביים ששוחחו עם חדשות 13, שלושת המדינות הללו לא מתכוונות להזמין את ראש הממשלה לביקור בזמן הקרוב. המדינות יקיימו הערכת מצב מחודשת לאחר חודש הרמדאן בהתאם לנסיבות.

הנשיא יצחק הרצוג ונשיא איחוד האמירויות שייח' מוחמד בן זאיד
הנשיא יצחק הרצוג ונשיא איחוד האמירויות שייח' מוחמד בן זאיד | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

בינתיים מקיים ראש הממשלה בליץ מדיני באירופה. בסוף השבוע האחרון ביקר ברומא ונפגש עם ראש ממשלת איטליה ג'ורג'יה מלוני, בסוף השבוע הקרוב הוא צפוי להיפגש גם קנצלר גרמניה אולף שולץ בברלין ובשבוע הבא לבקר בלונדון. ברומא נערכה מחאה בעת ביקורו של נתניהו, אך בלונדון ובברלין קיימות קהילות יהודיות גדולות הרבה יותר ושם ככל הנראה מתכננים מחאות בולטות וגדוללות יותר בעת ביקוריו.