בכירה בארה"ב: "מודאגים מהמצב, פועלים שהשת"פ לא ייפגע"

ברברה ליף, בכירה בבית הלבן, אמרה לכתבים ישראלים כי בארצות הברית מודאגים מהמצב בין ישראל לפלסטינים: "אנחנו רוצים להיות בטוחים ששיתוף הפעולה בין מנגנוני הביטחון יימשכו. זה חשוב לנו מאוד ואנחנו עומדים על זה. אנחנו דואגים גם לשיפור מצבם הכלכלי של הפלסטינים בגדה ובעזה". על המו"מ עם לבנון: "הצדדים מראים רצון טוב להתקדם"

פלסטינים מיידים אבנים לעבר חיילי צה"ל במהלך הפרות סדר ביהודה ושומרון
פלסטינים מיידים אבנים לעבר חיילי צה"ל ביהודה ושומרון. ארכיון | צילום: רויטרס

ברברה ליף, בכירה בבית הלבן, התייחסה הערב (רביעי) בשיחה עם כתבים ישראלים למצב בין ישראל לפלסטינים: "המצב מטריד אותנו מאוד, אני מודאגת. אנחנו רוצים להיות בטוחים ששיתוף הפעולה בין מנגנוני הביטחון הישראלים והפלסטינים יימשכו. זה חשוב לנו מאוד ואנחנו עומדים על זה. אנו דואגים גם לשיפור מצבם הכלכלי של הפלסטינים בגדה המערבית ובעזה".

ליף התייחסה גם למשא ומתן על הגבול הימי עם לבנון: "הם מתקדמים, שני הצדדים מראים רצון טוב להתקדם. השליח שלנו, הוכשטיין, מאוד מחויב להביא את העניין לסיכום - אם יש רצון כזה בשני הצדדים. הפערים קטנים".

הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת האירוע בו נהרג רס''ן בר פלח
הרמטכ''ל אביב כוכבי בזירת האירוע בו נהרג רס''ן בר פלח

דבריה של הבכירה נאמרים על רקע המתיחות המורגשת בימים האחרונים ביהודה ושומרון, מג'נין בצפון ועד דרום הר חברון. הלילה נהרג רב-סרן בר פלח ז"ל בהיתקלות עם שני מחבלים סמוך למעבר גלבוע (ג'למה) הנמצא ליד ג'נין. המחבלים חוסלו. אתמול באותו אזור שני מחבלים ירו על טרקטור של מערכת הביטחון שעבד בגדר המערכת, לא היו נפגעים ונגרם נזק לטרקטור.

ביום שני נפצע צעיר יהודי כבן 30 לאחר שספג מכה מכלי כבד, במהלך קטטה המונית שהתפתחה בין יהודים לפלסטינים סמוך לחוות מעון. מיד לאחר האירוע כוחות רבים של צבא ומשטרה הגיעו למקום ועצרו את החשוד בתקיפת היהודי. זמן קצר לאחר הקטטה התפתחו עימותים של פלסטינים מול כוחות צה"ל שעצרו שניים מהם.