בשיא המלחמה: שטחים מעבר לקו הירוק יוכרו כ"אדמות מדינה"

פרסום ראשון: בשיא המלחמה, ישראל תכריז מחר על שטחים ליד מעלה אדומים כאדמות מדינה, ובשבוע הבא יאושרו כ-3,000 יחידות דיור באפרת ובמעלה אדומים ובחודש הבא יוכרזו כך כ-7,000 דונם ליד בקעת הירדן. בכירים בממשלה: "זו התשובה לטרור". גורמים ביטחוניים: "הצעדים יפגעו בישראל מול הממשל האמריקני"

זמן צפייה: 01:29

המהלך הבא של ממשלת ישראל, שעלול לגרום לעימות חריף עם הממשל האמריקני: במהדורה המרכזית פורסם הערב (רביעי) לראשונה כי בשיא המלחמה, ישראל תכריז מחר על שטחים ליד מעלה אדומים כאדמות מדינה. בחודש הבא יוכרזו כך כ-7,000 דונם ליד בקעת הירדן. לשתי ההכרזות האלו מצטרפת גם העובדה שבשבוע הבא יתקיים דיון במועצת התכנון העליונה, שבו יאושרו כ-3,500 יחידות דיור בהתנחלויות - גם באפרת וגם במעלה אדומים - כפי שהוכרז לאחר הפיגוע בכביש 1.

ההחלטות אושרו על-ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו והשרים בהתייעצויות בימים האחרונים. בכירים בממשלה אמרו כי "זו התשובה לטרור". גורמים ביטחוניים טענו כי "הצעדים יפגעו בישראל מול הממשל האמריקני".

Screenshot 2023 07 27 231438
רה"מ נתניהו והנשיא ביידן | צילום: תומר נויברג, פלאש 90 / רויטרס

ב"שלום עכשיו" הגיבו על הפרסום בחדשות 13, ואמרו כי "היום כבר ברור שההתנחלויות הן נטל ביטחוני ומכשול לכל פתרון עתידי באזור. לצערנו, ממשלה קיצונית וחסרת אחריות שאיבדה מזמן את אמון העם, פוגעת בביטחון, ומבצעת פיגוע מדיני כנגד הציבור הישראלי, ומול ידידותינו המסייעות לישראל בשעתה הקשה ובראשן ארה"ב. הדרך היחידה להשיב את הביטחון היא באמצעות חתירה לסיום הסכסוך, וקידום פתרון כולל לסיום המלחמה שתכליתו שתי מדינות לשני העמים".