המגעים לעסקת חטופים: משלחת ישראלית תצא לקהיר

גורמים מדיניים אמרו כי משלחת מקצועית תצא מחר לקהיר כדי לדון על עסקה והפסקת אש. מקור ביטחוני בקהיר: "מתקיימים מאמצים משותפים של מצרים וקטר במטרה להשיג התקדמות במו"מ בין ישראל לחמאס"

זמן צפייה: 01:34

בצל מחאת משפחות חטופים בתל אביב, שבה תקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואמרו כי הוא "מטרפד עסקה" וכי "יפעלו להדחתו המיידית" - גורמים מדיניים אמרו הערב (שבת) כי משלחת מקצועית תצא מחר לקהיר כדי לדון על עסקה והפסקת אש.

בנוסף, מקור ביטחוני בקהיר אמר לטלוויזיה המצרית כי המשא ומתן בין ישראל לחמאס בנוגע לרגיעה יתחדש מחר. הגורם הדגיש כי "מתקיימים מאמצים משותפים של מצרים וקטר במטרה להשיג התקדמות במו"מ בין ישראל לחמאס".

Whatsapp Image 2024 03 18 At 1
הפגנה למען שחרור החטופים בתל אביב

בתוך כך, בני משפחות חטופים החריפו הערב את הטון במאבקם להשבת יקיריהם - וקראו להדחתו המיידית של רה"מ נתניהו. אימו של החטוף מתן צנגאוקר, עינב, פנתה לראש הממשלה נתניהו, ואמרה: "אתה הוא מי שעומד בינינו לבין השבת אהובינו הביתה. אתה הוא המכשול שמונע במודע ובכוונה עסקה. לכן, אנו נאלצים לעשות כל שביכולתינו כדי להסיר את המכשול - אתה".

"'לכן, היום אנחנו נאלצים להתחיל שלב חדש במאבק שלנו. מעכשיו, אנחנו נפעל להחלפתך המיידית'", הוסיפה עינב בפנייתה לרה"מ נתניהו. "'הגענו למסקנה שזו הדרך המהירה ביותר להבאת עסקה לשחרור בני משפחותינו החטופים. אנחנו נפגין ונקרא להדחתך ולהחלפתך, נרדוף אותך ציבורית, ויחד עם אזרחים וציבור תומך - אנחנו לא נרפה עד שאתה תפנה את הכיסא שלך לטובת מנהיג אחר שכן יוכל להציל את יקירנו מהשבי בעזה".

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2403301827' autoplay='0' credit='' desc='הצהרת משפחות החטופים' poster='' kid='1_rpniolz6' duration='331']

כמו כן, כלתו של החטוף יום מצגר, אילה, אמרה: "האם זה הגיוני שהחלטות על חייהם של אזרחי ישראל החטופים יתקבלו על-ידי בן אדם אחד, תוך התעלמות משותפיו לקבינט? כולנו ראינו כיצד האינטרס האישי והפוליטי של ראש הממשלה נתניהו מניע אותו שוב ושוב בקבלת ההחלטות, וכיצד הדאגה שלו ליציבות הקואליציה גוברת על החובה הברורה שאמורה להיות לו - להציל חיים ולהחזיר הביתה את אהובינו החטופים".

בהכנת הידיעה השתתף לירן אהרוני