המוסד: "חמאס השיב בשלילה למתווה, סינוואר לא רוצה עסקה"

במקביל להצהרת דובר צה"ל אחרי המתקפה האיראנית, ישראל הודיעה באופן רשמי כי חמאס השיב בשלילה להצעת ה-CIA על המתווה להפסקת אש בעזה ושחרור חטופים, וממשרד רה"מ נמסר בשם המוסד: "ישראל תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה מול חמאס בעוצמה, ותהפוך כל אבן להשבת 133 החטופים והחטופות מעזה בהקדם"

זמן צפייה: 01:10

במקביל להצהרת דובר צה"ל אחרי המתקפה האיראנית, ישראל הודיעה הבוקר (ראשון) באופן רשמי כי חמאס השיב בשלילה להצעת ה-CIA על המתווה להפסקת אש בעזה ושחרור חטופים, וממשרד ראש הממשלה נמסר בשם המוסד למודיעין ולתפקידים מיוחדים: "בחלוף למעלה משבוע ממפגש קהיר - חמאס השיב בשלילה למתווה שהונח בפניו על ידי המתווכות".

עוד נמסר: "דחיית הצעת 3 המתווכות, שכללה מרחב משמעותי ביותר של גמישות מצד ישראל, מוכיחה כי סינוואר אינו רוצה בעסקה הומניטרית ובהשבת החטופים וממשיך לנצל את המתיחות מול איראן ולחתור לאיחוד הזירות והסלמה כוללת באזור".

"ישראל תמשיך לחתור למימוש יעדי המלחמה מול חמאס בעוצמה, ותהפוך כל אבן להשבת 133 החטופים והחטופות מעזה בהקדם".

מתקפה ישירה מאיראן | כל העדכונים מהיום ה-191 למלחמה

עצרת משפחות החטופים בתל אביב
עצרת משפחות החטופים, אמש בתל אביב | צילום: דור פזואלו, פלאש 90

ממטה משפחות החטופים נמסר הבוקר: "ראש הממשלה וקבינט המלחמה: השתמשו ביכולות הפיקוד והמדינאות שהוכחתם הלילה - גם כישלון בהחזרת החטופים הוא איום קיומי על מדינת ישראל! את הלילה ה-190 למלחמת חרבות ברזל מרבית תושבי ישראל העבירו ערים, בחרדה ודאגה פיזית ונפשית - אבל הם היו בביתם וידעו שמדינת ישראל פועלת להגן עליהם. החששות והתחושות שכולנו הרגשנו, לא מתקרבים לפחד, ליאוש, לחשש, לבדידות, לקור, לאלימות הפיזית והנפשית, לדאגה ליקירים ולחרדה הקיומית ש-133 הישראלים החטופים על ידי חמאס עוברים כבר 190 ימים ולילות".

עוד נמסר: "הלילה, בזכות מידע מודיעיני מדויק, יכולות ביטחוניות גבוהות ושיתוף פעולה בינלאומי - צה"ל ומערכת הביטחון, בלמו ויירטו את המתקפה האווירית החריפה בתולדות ישראל והבטיחו את שלום המדינה ואזרחיה. כל אלו נעדרו ב-7/10, והם שהובילו לתפיסתם, חטיפתם ורציחתם של ישראלים רבים. לאחר 191 ימים של לחימה בלתי פוסקת, אובדן, פחד וחוסר וודאות - אזרחי ישראל זקוקים לשיקום והחזרת תחושת הביטחון ובשביל כך נדרש יותר מיירוט טילים! נדרש להשיב את כל 133 החטופים, זה אפשרי וזה הכרחי, עכשיו".

מפגינים נגד הממשלה ובקריאה לשחרור החטופים, אמש בתל אביב
מפגינים נגד הממשלה ובקריאה לשחרור החטופים, אמש בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90
מפגינים נגד הממשלה ובקריאה לשחרור החטופים, אמש בתל אביב
מפגינים נגד הממשלה ובקריאה לשחרור החטופים, אמש בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

אמש נערכה עצרת בתל אביב בקריאה לשחרור החטופים, ובה הפגינו המוחים נגד הממשלה ובעד יציאה לבחירות. עם הודעת פיקוד העורף על עדכון הנחיות ההתגוננות כחלק מההיערכות לתקיפה האיראנית, מארגני המחאה קראו למפגינים בכריזה להתפזר לבתיהם.

טרם העצרת, בני משפחות החטופים הפגינו מול הקריה, ותקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא מטרפד עסקה בכוונה משיקולים פוליטיים, וכולנו רואים את התוצאה: החטופים מופקרים להתעללות ומוות. אתה אחראי להפקרת החטופים. בגללך נשים נאנסות, גברים עוברים עינויים ונרצחים חטופים. הם יכלו כבר להיות בבית, אבל אתה טרפדת את העסקה. עד מתי בנימין נתניהו, עד מתי?".

עוד חזרו המפגינים על קריאתם לשר הביטחון יואב גלנט והשרים בני גנץ וגדי איזנקוט: "תעשו מה שצריך כדי להחליף את נתניהו במנהיג אחראי שיביא לנו עסקה. אם לא תפעלו – דם החטופים המתים בשבי יהיה גם על ידיכם".

בנוסף, משפחות חטופים שלחו אמש ליועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה מכתב ובו "דורשות לבחון מחדש את כשירותו של רה"מ, שכן קיים חשש כבד כי נתניהו מצוי בניגוד עניינים מובהק בין אחריותו הציבורית לשחרור החטופים ולהובלת המדינה במלחמה אך ורק בהתאם לאינטרס הציבורי המחייב אותו בתפקידו, כפי שמחייב הדין, לבין האינטרסים האישיים שלו בדחיית משפטו הפלילי ובהבטחת הישרדותו פוליטית". עוד נכתב כי נתניהו הוא "המכשול העיקרי העומד בפני החזרת החטופים מהצד הישראלי".