נתניהו: לבנון גילתה אומץ לב; זו מכה קשה לאיראן וחיזבאללה
במסיבת עיתונאים שכינס יממה לאחר החתימה על הסכם המסגרת, שיבח נתניהו את לבנון על "אומץ הלב שגילתה" - והגדיר את המהלך כפגיעה אנושה באיראן ובחיזבאללה: "זה יכול להוביל להסכם שלום". על הבחירות אמר: "אקים ממשלה לאומית רחבה"

ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס הערב (שבת) מסיבת עיתונאים - יממה אחרי החתימה על הסכם המסגרת עם לבנון. הוא אמר: "ממשלת לבנון גילתה אומץ לב", וכי "זו מכה קשה לאיראן וחיזבאללה". עוד אמר נתניהו כי "ההסכם עם לבנון יכול להפוך להסכם שלום. חיזבאללה הוכה קשות. הוא ציפה לסיוע של איראן ולא קיבל - כי גם היא הוכתה קשות". לאחר מכן הוא התייחס לבחירות הקרבות, ואמר כי בכוונתו "להקים ממשלה לאומית רחבה. די לחרמות".
מוקדם יותר פרסם שר הביטחון ישראל כ"ץ הודעה שבה התייחס להסכם, והגדיר אותו כ"אירוע היסטורי והישג מדיני וביטחוני חשוב". לדברי כ"ץ, ההסכם עשוי לעצב מציאות חדשה ובטוחה בגבול הצפון לאחר עשרות שנים. במקביל, דווח על לפחות 4 תקיפות באזור נבטיה שבדרום לבנון.
"כפי שראש הממשלה ואני התחייבנו", אמר כ"ץ, "מדינת ישראל לא נסוגה מלבנון ושומרת על אזור הביטחון בדרום לבנון - כולל רכס הבופור", הצהיר כ"ץ. שר הביטחון הציב תנאי ליישום ההסכם: "לא תהיה כל היערכות מחדש של ישראל בדרום לבנון, ושום נסיגה, כל עוד חיזבאללה לא יפורק מנשקו בכל רחבי לבנון".


בנוסף, כ"ץ הבהיר כי ההסכם מהווה מכה אסטרטגית לציר האיראני. "איראן ניסתה לכפות על ישראל נסיגה מלבנון באמצעות איומים ולחץ על ארה"ב – ונכשלה", אמר כ"ץ, והוסיף אזהרה חריפה: "במידה ואיראן תנסה לתקוף את ישראל כדי למנוע את מימוש ההסכם – נפעל נגדה בעוצמה רבה".
מוקדם יותר תקף מזכ"ל חיזבאללה נעים קאסם בחריפות את ההסכם, והגדיר אותו כ"משפיל ומביש" ומסמך שמהווה ויתור על הריבונות של לבנון. קאסם קרא לממשלת לבנון לחזור בה מההסכם ולזנוח את המשא ומתן, שלדבריו משרת את האינטרסים הישראליים ומעניק לראש הממשלה בנימין נתניהו לגיטימציה להמשך השליטה בשטח.

קאסם טען כי ההסכם מעניק לישראל סמכויות פיקוח על פריסת צבא לבנון ומאפשר לה להישאר ברצועה הביטחונית עד לפירוק הארגון מנשקו. לדבריו, מדובר בלגיטימציה לכיבוש ארוך טווח שעלול להוביל לסיפוח שטחים ולמניעת חזרת התושבים לבתיהם. מזכ"ל חיזבאללה הבהיר כי הניסיון להתנות את הנסיגה הישראלית בפירוק הארגון מנשקו הוא "חציית קו אדום", והדגיש כי הנסיגה הישראלית חייבת להיות מוחלטת וללא תנאים.
במקום המתווה הנוכחי, קרא קאסם לאמץ את מזכר ההבנות האיראני-אמריקני, שכולל נסיגה ישראלית מלאה בתוך 60 יום ומשיב ללבנון את כוחה. הוא האשים את השלטון בלבנון כי ויתר על "קלפי מיקוח" משמעותיים לטובת מתווה שגובש ללא הסכמה ציבורית רחבה. הארגון הבהיר כי לא יניח את נשקו וימשיך במאבק נגד ישראל. "לא עזבנו את שדה הקרב בנסיבות הקשות ביותר ולא נעזוב אותו עתה", סיכם.


