לפיד נגד נתניהו: "אמירתו על המו"מ עם לבנון - חוסר אחריות"

רה"מ הנמצא באו"ם תקף את ראש האופוזיציה לאחר שפרסם סרטון שבו טען כי לפיד "התקפל בפני איומי נסראללה" במשא ומתן על סימון הגבול הימי בדגש על אסדת כריש: "הוא לא מכיר פרטים כי לא קיבל עדכון ביטחוני, הוא פוגע באינטרסים של ישראל"

זמן צפייה: 01:07

עוד עימות בין לפיד לנתניהו: ראש הממשלה הנמצא בעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק תקף הערב (רביעי) את ראש האופוזיציה בעקבות סרטון שפרסם נתניהו על המשא ומתן בין ישראל ללבנון על סימון הגבול הימי וטען כי "לפיד התקפל בפני איומי מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה".

"האמירה של נתניהו היא חוסר אחריות נורא. זו פגיעה במשא ומתן של ממשלת ישראל, פגיעה באינטרסים הביטחוניים והמדיניים והכלכליים שלנו", אמר לפיד. "הוא לא מכיר את הפרטים כי לא קיבל עדכון ביטחוני. זה לא משהו שאפשר לצפות מראש אופוזיציה לעשות סרטונים בשביל קמפיין. אני הייתי ראש אופוזיציה ובמצבים דומים נהגתי אחרת לגמרי".

לפיד עדכן על המשא ומתן עם לבנון ואמר: "אנחנו בתוך מו"מ מאוד מורכב ומתקדם. נתתי לצוותי המשא ומתן שלנו פרמטרים ברורים מאוד בתיאום עם שר הביטחון איפה נמצאים הצרכים שלנו בביטחוני, במדיני ובכלכלי. אם נגיע לזה תוך שמירה על הפרמטרים האלה - טוב, אם לא - מדינת ישראל חזקה ותדע להגן על עצמה. אני ממשיך את הביטוי 'אופטימיות זהירה'. היום בבוקר ישבנו עם הצוותים האמריקאים, הם הלכו ללבנונים, זה מתנהל כמו שמתנהל משא ומתן".

מיש עתיד נמסר: "נתניהו ימשיך לעשות סרטי קמפיין בזמן שראש הממשלה לפיד מייצג את ישראל בעצרת האו״ם ודואג לאינטרסים הבטחוניים והכלכליים של ישראל. אחרי יותר משנה של מרמור באופוזיציה נתניהו כבר לא מבחין בין קמפיין לבטחון המדינה, ככה זה כשאתה סחיט ועסוק בלמכור את המדינה לבן גביר".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי לפיד: "חוסר האחריות האמיתי הוא של יאיר לפיד שנכנע לאיומי נסראללה ומוסר שטחים ריבוניים של מדינת ישראל לידי חיזבאללה, בהפסד של מיליארדים לאזרחי ישראל ובלי שום פיקוח ישראלי או דיון בכנסת. לפיד מפקיר את ביטחון ישראל".

ראש הממשלה יאיר לפיד, טס היום מעל אסדת כריש
ראש הממשלה יאיר לפיד, טס היום מעל אסדת כריש | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

כזכור, ביום שני, מטעמו של ראש הממשלה יאיר לפיד נמסר בנוגע למשא ומתן על הקו הימי בין ישראל ללבנון כי: "ישראל מאמינה שאפשר וצריך להגיע להסכם על הקו הימי בין לבנון לישראל באופן שישרת את האינטרסים של אזרחי שתי המדינות. ההסכם יתרום רבות ויועיל ליציבות האזורית".

עוד נאמר: "ישראל מודה למתווך האמריקאי על עבודתו המאומצת בניסיון להביא להסכם. הפקת הגז מאסדת כריש אינה קשורה למשא ומתן, האסדה תחל בהפקת הגז ללא עיכובים ברגע שזה יהיה אפשרי".

אסדת הגז ''כריש'' מול חופי ישראל
אסדת הגז ''כריש'' | צילום: רויטרס

על פי לוחות הזמנים, בסוף החודש, הפקת הגז מכריש צפויה להתחיל - התהליך הזה ככל הנראה יידחה ובישראל מתעקשים שזו דחיה שמגיעה בגלל עניינים טכניים. ביום חמישי אמר שר הביטחון בני גנץ פומבית כי ברגע שיהיה אפשר להתחיל להפיק גז מאסדת כריש – זה ייצא לפועל.

במקביל, המשא ומתן על הגבול הימי עם לבנון מתנהל גם ברמה הדיפלומטית. לחדשות 13 נודע כי בירושלים עודכנו שהמתווך האמריקני עמוס הוכשטיין יגיש ללבנון את ההצעה הסופית כבר בימים הקרובים. בישראל גם מקווים, אבל גם מעריכים, שהלבנונים יקבלו את ההצעה הזאת - מה שיפתור את הסכסוך הימי בינינו לבין לבנון וגם כמובן יפחית משמעותית את המתיחות מול חיזבאללה.