השר נפתלי בנט: "הסכם הבנייה - החמצה היסטורית"

השר נפתלי בנט מתח בסדרת ציוצים בטוויטר ביקורת על מדיניות הליכוד וראש הממשלה. "להמשך ניהול טקטי ותמרון, הליכוד בסדר; לשינוי עומק, רק בית יהודי גדול"

נתניהו ובנט (ארכיון)
נתניהו ובנט (ארכיון) | צילום: מארק ישראל שלם, פלאש 90

השר נפתלי בנט תוקף את מדיניות הליכוד בנוגע לבנייה בהתנחלויות. "הסיפור אינו הנשיא טראמפ, אלא עמדת ממשלת ישראל", צייץ בטוויטר. "מכיוון שלא הנחנו יוזמה ישראלית נחושה על השולחן, את הוואקום מילא 'שתי מדינות'". לדבריו, זו תוכנית "שלא תוביל לשום מקום חוץ מתסכול. אין לי להלין כי זו מדיניות נתניהו המוצהרת".

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

"המדיניות החדשה היא מאוזנת וסבירה בתנאי שאכן תתבצע בפועל. אין מגבלה כמותית על הבנייה", הוסיף בסדרת ציוצים ומתח ביקורת מרומזת: "מנסיוני נצטרך לוודא שהיא מיושמת". בנט הוסיף כי המגעים עם ארה"ב הם "החמצה אסטרטגית - במקום להציב אלטרנטיבה (תכנית ריבונות ב-C, אוטנומיה וכו') היינו פאסיביים".

עמונה (ארכיון)
עמונה (ארכיון) | צילום: חדשות 2

בנט מנה את ההישגים אותם צברה מפלגתו, שזכתה לשמונה מושבים בכנסת בלבד בבחירות האחרונות, אך הדגיש: "בשביל שינוי פרדיגמה, מנסיגות לריבונות ואוטונומיה, אנחנו זקוקים ל-25 מנדטים". לדבריו, "שואלים מה ההבדל בינינו לבין הליכוד - זה ההבדל".

"להמשך ניהול טקטי ותמרון, הליכוד בסדר; לשינוי עומק, רק בית יהודי גדול", המשיך בנט. "בינתיים, נוודא ביצוע של מדיניות שסוכמה". לדבריו, "בחיים צריך לנצל הזדמנויות, אך אנו אופטימיים - נמשיך לדחוף, ובסוף נממש".

השר מתח ביקורת נוספת על ניהול מבצע "צוק איתן", כחודש לאחר דוח המבקר החמור, וכתב: "מילה אחרונה על קלע דוד/כיפת ברזל: בהגנה לא מנצחים מלחמות. אסור שעימות מול חמאס ייקח 50 יום. מדיניות ישראל חייבת להיות: ניצחון מוחלט. זהו".

בחדשות סוף השבוע נחשף כי ישראל מתכוונת לרסן "באופן משמעותי" את הבנייה בהתנחלויות בהתאם למדיניות שמקדם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, דבר בו עדכן ראש הממשלה את חברי הקבינט ביום שישי האחרון.

על פי ההחלטה, ישראל תמנע מהרחבת התנחלויות קיימות ותמשיך לבנות רק בתוך השטח הבנוי הקיים. עם זאת, מוקדם יותר אישר הקבינט להקים התנחלות חדשה למפוני עמונה ואפשר את קידום התכניות של 2,000 יחידות דיור בשטחים. בשונה ממקרים דומים בעבר, הבית הלבן לא גינה בחריפות את הקמת ההתנחלות החדשה למפוני עמונה ואת אלפי יחידות הדיור שייבנו בגדה, אלא להיפך - בכיר אמריקני אמר לחדשות 2 כי "הבית הלבן מקבל זאת בהבנה" אך "מצפה למדיניות ריסון" עתידית.