ישראל גיבשה מתווה לעסקת חטופים חדשה, נתניהו הקשיח עמדות

חשיפת חדשות 13: הצמרת המדינית וגורמי המקצוע גיבשו מתווה עקרונות למשא ומתן חדש בנוגע לעסקת חטופים, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו הקשיח את העמדות מבלי לתאם זאת עם כלל שרי קבינט המלחמה - שמחו על המהלך. לשכת נתניהו: "העיקרון שראש הממשלה דחה - דרישת חמאס לסיים את המלחמה"

זמן צפייה: 01:53

חשיפה: בימים אחרונים החליטה הצמרת המדינית בישראל לקדם עקרונות למשא ומתן חדש ויזום, שיכול היה להוביל בסוף לעסקת חטופים. המשא ומתן צפוי היה להיות מקודם באמצעות מתווך, אך בחדשות 13 פורסם הערב (רביעי) כי ראש הממשלה בנימין נתניהו עיכב והקשיח את העקרונות כפי שסוכמו.

בסוף הדיונים האלה הגיעו בצמרת המדינית לעקרונות מסוימים שינחו את המשא ומתן, שבהמשך כאמור יכול היה להוביל לעסקת חטופים - אך ימים ספורים לאחר מכן, כאמור, עיכב נתניהו את המתווה כשהקשיח את העקרונות מבלי לתאם את המהלך עם שרי קבינט המלחמה, בני גנץ וגדי איזנקוט.

בני גנץ וגדי איזנקוט
השרים גנץ ואיזנקוט | צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90
מפגינים למען שחרור החטופים בתל אביב
מפגינים למען שחרור החטופים בתל אביב | צילום: מרים אלסטר, פלאש 90

בקבינט המלחמה גילו על כך בהמשך, חלק מהשרים אף התעמתו עם נתניהו בנושא והביעו בפניו את זעמם. גורמים בממשלה אמרו לחדשות 13 כי "נתניהו ממסמס קידום של עסקת חטופים". מנגד, גורמים מדיניים אמרו כי בירושלים "עדיין עובדים על מתווה ישראלי", וכי המהלך "לא נעצר".

יצוין כי בנוסף לעימות הזה, ניתן לדווח גם על כך שישנם ניסיונות להוביל למתווה שייתכן שיוביל לעסקה עם עקרונות ישראליים.

מלשכת ראש הממשלה נמסר כי "העיקרון שחמאס דרש ושראש הממשלה נתניהו דחה על הסף זו הדרישה של החמאס לסיים את המלחמה".