השגריר לשעבר על הנזיפה של רה"מ: "קשה מאוד לייצג את הממשלה"

שגריר ישראל בארצות הברית לשעבר, ד"ר מייקל אורן, התייחס לפרסום בחדשות 13 שלפיו נתניהו נזף בשגריר המכהן מייק הרצוג בשבוע שעבר והטיח בו האשמות על כך שלא עשה די, לכאורה, כדי שרה"מ יוזמן לבית הלבן: "מחזק את ידו של מייק, שפועל ללא הרף לייצג ממשלה שקשה מאוד לייצג ולשמור על הברית הכי חשובה לנו בעת משבר"

זמן צפייה: 05:26

אחרי חשיפת חדשות 13 אמש (שני) שלפיה ראש הממשלה נזף בשגריר ישראל בארצות הברית מייק הרצוג בשבוע שעבר, והטיח בו האשמות על מצב היחסים בין וושינגטון וירושלים ועל כך שלא עשה די כדי שראש הממשלה יוזמן לבית הלבן - אמר ד"ר מייקל אורן, לשעבר השגריר הישראלי בארה"ב: "אני מחזק את ידו של מייק, שפועל ללא הרף לייצג ממשלה שקשה מאוד לייצגה ולשמור על הברית הכי חשובה לנו בעת משבר".

השיחה בין נתניהו להרצוג התקיימה, כאמור, בשבוע שעבר, בעת ביקור השגריר בישראל. הוא נועד לפגישה ארוכה עם נתניהו, שעסקה בשלל סוגיות - אחת מהן היא העובדה שנתניהו לא מוזמן לבית הלבן לפגישה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. בשיחה הטיח נתניהו: "היית צריך לעשות יותר כדי להשיג הזמנה לבית הלבן". השגריר ענה: "אני עובד במשך חודשים ארוכים על מציאת תאריך לביקור, ופועל מול הממשל בנושא".

השגריר מייק הרצוג
השגריר מייק הרצוג

רה''מ בנימין נתניהו
רה''מ בנימין נתניהו | צילום: רויטרס

בחדר הסגור, כך לפי גורמים המעורים היטב בפרטים, נתניהו טען שהרצוג לא עושה מספיק כדי להשיג תאריך לביקור. השגריר הרצוג מצידו הסביר שהוא עובד במשך חודשים ארוכים על מציאת תאריך לביקור, הסביר את הסיבות לעיכוב בהזמנה וטען שהוא פועל מול הממשל בנושא. עוד הוסיפו גורמים מדיניים כי ראש הממשלה מאוד לא מרוצה מהביקור המתוכנן של הנשיא יצחק הרצוג בבית הלבן.