משרד החוץ בגרמניה: "מאוכזבים מחוק ההסדרה"

משרד החוץ בברלין פרסם הודעת גינוי לאישור החוק המאפשר הפקעת קרקעות מפלסטינים בשטחים והביע אכזבה על התמיכה בו

מרקל ונתניהו. ארכיון

אחרי צרפת, בריטניה והאיחוד האירופי גם בת הברית הגדולה של ישראל מגנה בחריפות את חוק ההסדרה: משרד החוץ של גרמניה פרסם הבוקר (רביעי) הודעה נגד אישור החוק בכנסת בה הביע אכזבה מהמהלך.

רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לפייסבוק רשת

דובר המשרד מרטין שפר אמר כי "חוק ההסדרה מעניק לגיטימציה להתנחלויות על שטח פלסטיני ומערער את פתרון שתי המדינות - המהווה פתרון יחידי לסכסוך במזרח התיכון".

"מטרת החוק שאושר בכנסת היא להכשיר רטרואקטיבית מאחזים והתנחלויות בשטחים כבושים שנחשבו בלתי חוקיים אפילו על פי ישראל עצמה", הוסיפו בגרמניה. "אנשים רבים בגרמניה, שעומדים לצדה של ישראל, מאוכזבים מהמהלכים האחרונים".

"הביטחון שהיה לנו במחויבות של ישראל לפתרון שתי המדינות התערער באופן משמעותי", ציינו במשרד החוץ. "האיטרס של ישראל הוא שלום בר קיימא שיתקבל באמצעות מו"מ לפתרון שתי המדינות. הפתרון הזה נותר מהותי במדיניות שלנו במזרח התיכון".

התנחלות ביהודה ושומרון
התנחלות ביהודה ושומרון

"לאור ההסתייגויות הרבות של היועמ"ש ושל גורמים משפטיים אחרים בישראל, יהיה טוב הדבר אם חוק ההסדרה יעבור בחינה משפטית מחודשת", הוסיפו בברלין. "אנחנו מקווים ומצפים מממשלת ישראל לחדש את מחויבותה לפתרון שתי המדינות ולנקוט לטובת המהלך צעדים מעשיים כפי שנקראה על ידי הקוורטט".

הודעת הגינוי של גרמניה מגיעה לאחר שאמש גינה האיחוד האירופי את אישורו הסופי של חוק ההסדרה. בהודעת הגינוי נכתב כי "החוק חוצה רף חדש ומסוכן בכך שהוא מאפשר להפקיע אדמות פלסטיניות ורכוש פלסטיני בשטח כבוש". נשיא צרפת הולנד טען מצדו כי החוק סולל את הדרך לסיפוח.

גם בבריטניה גינו את החוק
גם בבריטניה גינו את החוק

גם בבריטניה גינו את החוק החדש. השר הבריטי לענייני המזרח התיכון, טוביאס אלווד, כתב בהצהרה כי "החוק סולל את הדרך לצמיחה משמעותית בהתנחלויות בעומק הגדה המערבית, והדבר מהווה מקור לדאגה גדולה. בעינינו זה מסכן את הדרך לפתרון שתי המדינות". עוד כתב כי "כחבר של ישראל במשך שנים רבות, אני מגנה את אישור החוק בכנסת - מהלך שפוגע במעמד ישראל מול עמיתיה הבינלאומיים. אנו מדגישים את תמיכתנו בפתרון שתי המדינות, שיוביל לישראל בטוחה מטרור לצד מדינה ריבונית פלסטינית".