פרסום ראשון: הגורם האמריקני הבכיר שנועד עם השר בן גביר

השר לביטחון לאומי נועד כמעט שעה עם שר החוץ לשעבר של ארה"ב, מייק פומפאו, שידוע כתומך נלהב של ישראל. השניים שוחחו על החשש בממשל האמריקני מהמהפכה המשפטית ועל סוגיית הר הבית. מדובר בדמות האמריקנית הבכירה ביותר שאיתה נפגש השר בן גביר, בין היתר כיוון שגורמים אחרים בוושינגטון בעבר ובהווה מסרבים להיפגש עמו

זמן צפייה: 01:23

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר נפגש עם שר החוץ לשעבר של ארצות הברית, מייק פומפאו, כך פורסם הערב (חמישי) במהדורה המרכזית. פומפאו נחשב לתומך גדול של ישראל וכן של מפעל ההתיישבות ביהודה ושומרון, ואף על פי כן גם לו יש השגות על השר בן גביר, שמעורר את סקרנותם של האמריקנים מאז הבחירות האחרונות.

הפגישה נערכה אתמול במלון בתל אביב וערכה כמעט שעה, במהלכה השמיע פומפאו באוזניו של השר לביטחון לאומי את החשש שמביעים בממשל האמריקני ובקהילות היהודיות בארצות הברית מהמהפכה המשפטית והסערה שהיא מחוללת בארץ. בין היתר אמר פומפאו כי "לא צריך לקדם את כל הרעיונות בבת אחת, לאט לאט". כמו כן, השניים שוחחו על ענייני הר הבית, הרגישים בימים אלו.

מייק פומפאו
מייק פומפאו | צילום: רויטרס

גורם שמעורה בפגישה אמר לחדשות 13 כי לפומפאו היה חשוב לשמוע שאין כוונה לפגוע באוכלוסיות באופן גורף, כמו למשל באוכלוסיה הערבית. ככל הידוע, השר בן גביר אכן נתן לו הצהרה שכזו.

פומפאו הוא אמנם בכיר אמריקני לשעבר, אבל זו הדמות האמריקנית הכי בכירה איתה נועד השר בן גביר עד כה, בין היתר כיוון שהגורמים האמריקנים בהווה המהכהנים בממשל ביידן כיום, פשוט לא מוכנים להיפגש איתו. מי שיזם את הפגישה הייתה לשכתו של השר, ומצד פומפאו נענו בחיוב.