ארה"ב על המגעים לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה: "השיחות נמשכות"

ראש הממשלה נתניהו נחת בסן חוזה שבקליפורניה - והחל את ביקורו בארה"ב. בתוך כך, על רקע הדיווח בנוגע להקפאת המגעים בין ירושלים לריאד - הבהירו במחלקת המדינה האמריקנית כי הם "מצפים לשיחות נוספות עם שני הצדדים". גורמים מדיניים לחדשות 13: "ההכחשה האמריקנית אושרה מול ישראל"

זמן צפייה: 03:04

ברקע הדיווח על הקפאת המגעים לנורמליזציה בין ישראל לסעודיה, הבהירה היום (שני) מחלקת המדינה האמריקנית כי ארצות הברית "עודה מחויבת לקדם את השילוב של ישראל באזור, לרבות באמצעות דיפלומטיה שמטרתה נורמליזציה בין ישראל לסעודיה". עוד נמסר כי "השיחות נמשכות, ואנו מצפים לשיחות נוספות עם שני הצדדים". עם זאת, גורם אמריקני המקורב לצמרת הסעודית אמר כי הוא "מעריך שיהיה הסכם" - אך גורמים מדיניים אמרו לחדשות 13 כי "ההכחשה האמריקנית על הקפאת המגעים עם סעודיה אושרה מול ישראל, הממשל לא אהב את ההדלפה".

כזכור, אתמול דווח באתר הסעודי "אילאף" כי ריאד ביקשה להקפיא את השיחות מול וושינגטון בנוגע לנורמליזציה עם ישראל. לפי הדיווח, בכיר במשרד ראש הממשלה אמר כי ממשל ביידן הודיע לירושלים על ההחלטה של ריאד, בעקבות ההתנגדות של גורמים בישראל לכל מחווה או צעדים כלפי הפלסטינים.

עיתוי הדיווח אינו מקרי, והוא מגיע ערב פגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, בשולי עצרת האו"ם בניו יורק ביום רביעי.

[brightcove_iframe video_id='news-flash-part-2309180808' autoplay='0' credit='' desc='' poster='' kid='1_ys968jaa' duration='30']

מובילי המחאה נגד המהפכה המשפטית הקרינו הבוקר (שני) מיצג מחאה על כלא אלקטרז המפורסם לקראת ביקור ראש הממשלה בנימין נתניהו בסן פרנסיסקו. בביקורו יגיע נתניהו לניו יורק, שם כאמור הוא צפוי לקיים שורה של פגישות, ובראשן עם ביידן. את נתניהו "ילוו" " מפגינים רבים נגד המהפכה המשפטית, שנערכו למחאות לאורך השבוע הקרוב.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' הגיב על מיצג המחאה: "המפגינים בחו"ל הם אכן פעילי BDS שפוגעים בישראל והתמיכה שהם מקבלים מגנץ ולפיד מוכיחה שגם הם חצו את כל הקווים האדומים. אופוזיציה למדינה, תתביישו לכם".

מחאה נגד נתניהו בקליפורניה | צילום: רויטרס
מחאה נגד נתניהו בקליפורניה | צילום: רויטרס

המפגינים בניו יורק קיימו התארגנות רחבה במטרה להפגין לאורך כל הביקור של רה"מ במדינה. הם יפגינו מחוץ לבית המלון שבו הוא שוהה, מחוץ לפגישה שלו עם ביידן, שגם במהלכה לדברי האמריקנים, הנושא של המהפכה המשפטית יהיה על השולחן, וגם - באירוע חסר תקדים, הם יפגינו מחוץ לנאום נתניהו בעצרת האומות המאוחדות.