משרד הפנים בעזה: "מודים למלזיה על הצלת הפלסטיני שהמוסד חטף"

ממשלת חמאס פרסמה הודעה ובירכה את מאמציהם של השלטונות המלזיים לשחרר את תושב הרצועה שנחטף לכאורה ע"י ישראל בבירה קואלה למפור. דינם של חברי החוליה הנאשמים בחטיפת הפלסטיני עשוי להיות הוצאה להורג

זמן צפייה: 03:01

משרד הפנים של ממשלת חמאס ברצועת עזה פרסם הבוקר (שלישי) הודעה לפיה הוא מברך על מאמציהם של השלטונות במלזיה לשחרר את תושב הרצועה שלכאורה נחטף בבירה קואלה לומפור. "אנו מוקירים את המאמצים הגדולים של שלטונות מלזיה להצלתו של האזרח הפלסטיני, מתושביה של רצועת עזה שנחטף במלזיה על ידי המוסד וכן את חשיפת חוליית המוסד והפעולות ללכידתה", נמסר.

"אנו מגנים את הפשע אותו ביצע 'הכיבוש' כנגד אחד מבני עמנו במלזיה וקוראים להעמדת המעורבים לדין", הוסיפו. במקביל לחשיפת אל-ג'זירה, הרשויות במלזיה הודיעו על מעצרם של חברי החוליה המונה 11 תושבים מקומיים ביניהם גם אישה. הם נאשמים בחטיפת אדם - עבירה שהוענש עליה במלזיה הוא מאסר עולם או הוצאה להורג.

חברי החוליה החשודים בחטיפת הפלסטיני
חברי החוליה החשודים בחטיפת הפלסטיני במלזיה | צילום: מתוך טוויטר

כזכור, אתמול פרסמה רשת אל-ג'זירה הקטארית דיווח בו ציטטה מקורות שאותם לא חשפה, לפיהם השלטונות במלזיה שחררו פלסטיני, תושב רצועת עזה, שנחטף לכאורה על ידי המוסד בבירה קואלה לומפור. עוד נמסר כי ה"חטיפה" אירעה ב-28 בספטמבר, וכי "המוסד נעזר בפעולת החטיפה בשני סוכנים מלזים". אותם מקורות ציינו כי המודיעין במלזיה "הצליח להגיע למקום שבו נמצאו שני החוטפים, עצר אותם ושחרר את העזתי תוך 24 שעות מרגע שנחטף".

עוד הדגישו המקורות כי "המוסד חקר את העזתי בשיחת וידאו מתל אביב מאחר שנחשד בקשר עם הזרוע הצבאית של חמאס". עוד נאמר כי "המוסד אימן במדינות אירופיות את הסוכנים המלזים המעורבים בחטיפה". לפי דיווחים בתקשורת המלזית, הפלסטיני הובא לחדר בבקתה מרוחקת מכל יישוב כשהוא כבול ופניו מכוסות. החוטפים הזדהו כמלזים.

ארמון הנשיאות בקואלה לאמפור, מלזיה
ארמון הנשיאות בקואלה לאמפור, מלזיה | צילום: רויטרס

"נערכה שיחת וידאו מול הקורבן", נמסר. "על הקו היו שני גברים - ככל הנראה ישראלים – שאמרו לו: 'אתה יודע למה אתה כאן'". במשך 24 השעות הבאות, כך על פי דיווחים בתקשורת המלזית, נחקר הפלסטיני "תוך שהוא סופג מכות על ידי המלזים כשתשובותיו לשאלותיהם לא היו לשביעות רצונם". ההוראות, כך נכתב, ניתנו על ידי ישראלי.

"הישראלים ביקשו לדעת על ניסיונו של החטוף בפיתוח תוכנות מחשב, על הידע של חמאס בפיתוח תוכנה ועל חברים בחמאס". כמעט במקביל, נמסר, פשטו כוחות המשטרה המלזית על החדר בעת שהחקירה נמשכת. "הישראלים, שהיו מעברו השני של הקו של שיחת הווידאו - נראו מבולבלים לרגע ולאחר מכן ניתקו".