נתניהו בריאיון בארה"ב: "נקדם את החקיקה - ללא פסקת ההתגברות"

ראש הממשלה העניק ריאיון בלעדי ל"וול סטריט ג'ורנל", ואמר כי הקואליציה תמשיך לקדם את המהפכה המשפטית, ללא החוק השנוי במחלוקת שהיה אמור לאפשר לכנסת לבטל את פסיקות ביהמ"ש העליון. נתניהו התייחס גם להחלטה שלא לספק נשק לאוקראינה - והחשש מהעמקת הקשר בין רוסיה לאיראן. "זו מערכת יחסים מטרידה מאוד"

זמן צפייה: 05:14

בריאיון שהעניק היום (חמישי) לעיתון האמריקני "וול סטריט ג'ורנל" ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי ימשיך בחקיקת המהפכה המשפטית - ללא פסקת ההתגברות. "אנחנו קשובים לצרכי הציבור", אמר נתניהו, "היא לא על השולחן יותר, שינינו אותה ברגע שהגיעה הטיוטה המקורית לשינוי החוק".

נתניהו התייחס בריאיון גם למערכת היחסים המורכבת עם הממשל האמריקני, וליחסים הצוננים עם רוסיה בעקבות העמקת הקשר בינה לבין איראן. "זו מערכת יחסים מטרידה מאוד", אמר נתניהו, "כי היא מאפשרת לאיראן נשק ואמצעים לקידום המטרות שלהן נגד ישראל, וגם איראן מספקת נשקים לרוסיה מול אוקראינה".

"הבענו את הדאגה שלנו בפני הרוסים", הוסיף, "ואנחנו גם עוזרים לאוקראינים בהגנה אזרחית, ומספקים מערכות התראה בפני טילים לאזורים בהם ישנם אזרחים. חשוב להבין שאנחנו מודאגים מהאפשרות שמערכות שאנחנו ניתן לאוקראינה ייפלו לידיים איראניות. במצב כזה אנחנו עלולים למצוא את עצמנו עומדים מול מערכות נשק ישראליות שמכונוות נגדנו. לא היו לנו הרבה נפגעים בזכות כיפת ברזל, אם מערכת כזו תיפול לידיים של איראן, מיליוני ישראלים ישארו ללא הגנה".

מערכת כיפת ברזל בשדרות
מערכת כיפת ברזל בשדרות | צילום: רויטרס

על דבריו של השגריר האוקראיני לפיהם ישראל לא עמדה בהבטחות שלה כלפי אוקראינה הגיב נתניהו: "זה לא מדויק. הממשלה הקודמת הבטיחה כל מיני הבטחות שבהן כן עמדנו אבל אנחנו לא ניטרליים, יש לנו דאגות ואינטרסים שגם בהם אנחנו צריכים להתחשב, למרות הסימפטיה שאנחנו מביעים כלפי אוקראינה. האינטרס הראשון שלנו הוא להבטיח את יציבותה של המדינה היהודית היחידה - הטייסים שלנו טסים ליד טייסים רוסים על מנת להבטיח את שלומנו".

אימון משותף של מטוסי F35
מטוסי קרב של חיל האוויר באימון (ארכיון)

נתניהו נשאל בנוסף על ההתקדמות בתוכנית הגרעין האיראנית: "כבר לפני 20 שנה האיראנים רצו לבנות פצצת אטום עצומה. הם כל הזמן מנסים להחיות את התוכניות הזו ולכן מעשירים אורניום, זה לא החלק היחיד בתוכנית, אבל הם כן מנסים להמשיך ולקדם אותה. מבחינתנו, כל עסקה איתם, גדולה או קטנה, לא תעצור אותנו מלעשות מה שאנחנו צריכים לעשות על מנת להגן על מדינת ישראל".

נשיא איראן איברהים ראיסי לצד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין
נשיא איראן איברהים ראיסי לצד נשיא רוסיה ולדימיר פוטין | צילום: רויטרס

על היחסים המורכבים מול ארצות הברית, במסגרתם עדיין לא קיבל הזמנה מהנשיא ג'ו ביידן לבית הלבן, אמר נתניהו: "אני מכיר את הנשיא ביידן מעל 40 שנה ויש בינינו חברות, למרות שאנחנו לא תמיד מסכימים. הוא מתאר את עצמו כציוני ואני חושב שזה מדויק שיש לו הרבה סימפטיה עבור ישראל. אני יכול לומר לך שבזמן שאובאמה היה הנשיא, ביידן התנהל כסוג של גורם מקשר בזמנים שבהם הקשר היה מתוח".

Whatsapp Image 2023 05 22 At 2
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

"העניין של ההזמנה לא מאפשר לאנשים להבין ששיתוף הפעולה הביטחוני בין ישראל וארצות הברית הוא החזק ביותר שהיה אי פעם", הוסיף נתניהו, "דיברתי עם הנשיא לפני כמה שבועות בטלפון, ואולי אני לא מגיע לוושינגטון אבל וושינגטון מגיעה לפה - הרבה מאוד בכירים באים והולכים מישראל כל הזמן".