בכיר ישראלי על הפסגה בקהיר: אם חמאס ישנה עמדתו - נשלח נציגים

ברקע המשך המגעים והגעת ראש ה-CIA לשיחות בקהיר בשבוע הבא, בישראל מציבים תנאי: "נגיע לשיחות רק אם חמאס ירכך עמדות - וישוב לסיכומים של פסגת פריז". בישראל מביעים אופטימיות זהירה כי אכן יחול שינוי בעמדת חמאס, שיאפשר את שליחת הנציגים הישראלים לפסגה

זמן צפייה: 01:03

ברקע המשך המגעים לעסקה: בכיר ישראלי טוען - "אם יחול שינוי בעמדה של חמאס, נשלח נציגות לפסגה עם ראש ה-CIA בקהיר" - כך פורסם הערב (שבת) במהדורת השבת. זאת, ברקע הפרסום אמש כי הבכיר האמריקני צפוי להגיע לאזור בשבוע הבא, ולקיים שיחות בקהיר בשל הלחץ האמריקני להגיע למתווה לעסקה בהקדם. מתוך כך, ישראל מציבה תנאי, לפיו היא תגיע לשיחות רק אם חמאס ישוב לסיכומים שהגיעו אליהם בפסגת פריז.

הערב, בישראל מביעים קצת יותר אופטימיות באשר לכך שיחול ריכוך בעמדות חמאס, ויאפשרו את שליחת הנציגים הישראלים לקהיר. זאת ועוד, השיח בין ישראל למתווכות נמשך. המעורבות האמריקנית המשמעותית בנושא - המהלך של שליחת ראש ה-CIA לאזור, מעידה על המעורבות המתמשכת של הממשל האמריקני והרצון שלו להגיע לעסקה.

הפגנה למען החטופים בתל אביב
הפגנה למען החטופים בתל אביב | צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

בתוך כך, אמש פורסם לראשונה ב"זמן שישי" כי ראש ה-CIA, ויליאם ברנס, יגיע לסבב פגישות בקהיר בשבוע הבא, במטרה להתניע מחדש את המגעים לעסקת חטופים. כמו כן, על-פי החלטת קבינט המלחמה שכונס אמש, ישראל תשלח נציגות מטעמה לשיחות במצרים רק בכפוף לריכוך עמדות מצד חמאס, שדרש את סיום הלחימה ברצועה במסגרת התשובה שהעביר השבוע למתווכות - ובתנאי שארגון הטרור יסכים לדון מחדש במתווה שגובש בפגישת ראשי המודיעין בפריז.

ראש ה-CIA ויליאם ברנס
ראש ה-CIA ויליאם ברנס | צילום: רויטרס

לאחר ישיבת קבינט המלחמה, גורם ישראלי בכיר ששוחח עם חדשות 13 הביע פסימיות ואמר כי המשא ומתן "תקוע" והפערים בין הצדדים נותרו "עצומים". ישראל העבירה בימים האחרונים מסרים ברוח דומה לחמאס כתנאי להמשך השיחות, בדרישה להקטנת מפתח שחרור האסירים הפלסטינים מבתי הכלא בישראל וחזרה למתווה שגובש בפריז.