משפחות החטופים דרשו מהתובע בהאג: "להביא את מחבלי חמאס לדין"

כרים קאן, התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי, הגיע בסוף השבוע לביקור היסטורי בישראל. הוא ביקר במטה המשפחות, שוחח עם נציגי המשפחות, סייר ביישובי העוטף ובאזור מסיבת הטבע ברעים וצפה בתמונות וסרטונים מהטבח. "מצפים שהוא יפעל להבאת המחבלים לדין על פשעים נגד האנושות ורצח עם"

כרים קאן בעת ביקורו חרבות ברזל

במהלך סוף השבוע הגיע התובע הראשי של בית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג כרים קאן לביקור היסטורי בארץ. קאן התארח במטה משפחות החטופים, אשר פעילות שלהם אפשרה את הביקור, ונפגש עם נציגי המשפחות. בנוסף, התובע סייר ביישובי העוטף בארי, כפר עזה ובאיזור המסיבה ברעים, שם נפגש עם אחד מאנשי זק"א וצפה בסרטונים ותמונות שתיעדו את הטבח.

מטעם מטה משפחות החטופים נמסר: "מטרת הביקור הייתה להפגיש את התובע באופן ישיר עם הזוועות שביצע החמאס ב-7 באוקטובר ולרתום אותו לחקירה חדה ובלתי מתפשרת לעשיית דין ברוצחים, בשותפיהם ובעוזריהם. אנו מצפים שיפעל להבאת מחבלי חמאס לדין על פשעים נגד האנושות ורצח עם".

כרים קאן בעת ביקורו חרבות ברזל
כרים קאן בעת ביקורו

אור ילין, בנו של ראש המועצה האזורית אשכול לשעבר חיים ילין, אמר: "התובע היה קשוב ואמפטי ושאל הרבה שאלות. אני מקווה שהביקור שלו יביא לחקירה מלאה והבאתם לדין שכל מי שלקח חלק במעשי הזוועות האלה", ובני המשפחות שנכחו בשיחה הסגורה עם התובע אמרו כי "הוא דיבר בפתיחות וראינו עד כמה הוא מזדהה ומאוד מתרגש להיות כאן. הוא שמע מעדות ראשונה על פשעי המלחמה שביצע חמאס. ביקשנו ממנו שלא ירפה ויוכיח שהצדק ייעשה גם בהאג. אמרנו לו שאנחנו עם חפץ חיים ואנחנו נעשה הכל שהצדק יצא לאור. אנחנו נמשיך ללחוץ ונעשה כל מאמץ שכך יקרה".

כרים קאן בעת ביקורו חרבות ברזל
כרים קאן בעת ביקורו
כרים קאן בעת ביקורו חרבות ברזל
כרים קאן בעת ביקורו

"אנו מודים למר קאן על ההחלטה יוצאת הדופן שלו להגיע ולעמוד לצד המשפחות לאחר הזוועות ובעוד חמאס מחזיק עדיין בחטופים", הוסיפו במטה המשפחות, "מדובר בחלק ממאבק משפטי בינלאומי רחב שמוביל מטה המשפחות בהובלת עו"ד יובל ששון יחד עם ד"ר שלי אביב ייני ועורכי הדין רז נזרי ודן אלדד להבאת פושעי חמאס ועוזריהם לדין".