בלינקן בהצהרה לצד נתניהו: "מגיע לכאן לא רק כשר החוץ, אלא כיהודי"

מזכיר המדינה האמריקני הגיע לישראל, ובהצהרה משותפת עם ראש הממשלה נתניהו הוא אמר כי "אל מול הזעזוע אנחנו נפעמים מהגבורה של העם הישראלי". נתניהו: "חמאס הוא אויב של האנושות"

זמן צפייה: 14:51

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן נשאו היום (חמישי) דברים בהצהרה משותפת, כאשר ישראל בעיצומו של היום השישי למלחמת חרבות ברזל. רה"מ הודה לבלינקן שהגיע לישראל ולעם האמריקני על "תמיכתם הבלתי מסויגת נגד הברברים מחמאס" והוסיף: "אתה בא לעם לוחם של אריות עם שנחוש לנצח את כוחות החושך מסביבנו. משעה לשעה אנו שומעים על סיפורי הזוועה והגבורה. הזוועה אומרים הכל עליהם, והגבורה אומרת הכל עלינו. הגבורה הזאת תנצח".

"חמאס הוא אויב של האנושות", הוסיף נתניהו, "הטבח בפסטיבל המוזיקה, הטבח של משפחות שלמות, הורים שנרצחו ליד ילדיהם, שריפה של אנשים חיים, עריפות ראשים, חטיפות, ילד קטן שהותקף. ואז הם חוגגים את הזוועות והרשע בחולניות. ביידן דייק כשקרא לזה רשע טהור. חמאס זה דאעש וכמו שהוא חוסל כך גם חמאס יחוסל. עלינו לזרוק אותם מהקהילה הבינלאומית. שום מדינה לא צריכה לתת להם מחסה ומי שכן צריך להטיל עליו סנקציות".

נתניהו ובלינקן בהצהרה המשותפת חרבות ברזל
נתניהו ובלינקן בהצהרה המשותפת | צילום: חדשות 13

בלינקן אמר כי "אני מגיע לכאן לא רק כשר החוץ, אלא כיהודי. סבא שלי עבר פוגרום ברוסיה, אבי החורג ניצול מחנות השמדה. אני מגיע גם כאב לילידם קטנים. זה בלתי אפשרי לצפות בנרצחים, משפחות שלמות המחפשות מחסה בביתם, ולא לחשוב על ילדי שלי".

"חמאס מזכיר את זוועות דאעש", הוסיף בלינקן, "שריפות, אונס, הוצאות להורג, עריפות ראשים, ילדים נטבחים, איך אפשר להבין? לעכל? ובאותו זמן שאנו בהלם, אנחנו גם מקבלים השראה מגבורתם של הישראלים. האב שרץ להציל את ילדיו, האמא שהגנה בגופה על ילדיה. צוותי המתנדבים שעשו הכל שניסו להציל את שכניהם. הסולדיריות העזה בין הישראלים, אנשי המילואים אנשים שפותחים את בתיהם לאחרים".

"אזרחי ישראל יכולים להיות גאים בעצמם ובמה שהם יכולים להשיג. אתם אולי חזקים מספיק להגן על עצמכם, אבל אמריקה תמיד תהיה שם לצדכם. זה גם המסר של הנשיא ביידן. ישראל לעולם לא תהיה לבדה. זה המסר שגם הבאתי היום. אנחנו מקבלים בברכה את ממשלת החירום. האחדות חשובה בשעה זו. נספק תחמושת, כולל מיירטי כיפת ברזל. אנחנו מזהירים כל גורם שחושב לנצל את המצב - אל תעזו. שלחנו נושאות מטוסים, יש לנו נוכחות אווירית מסיבית באזור. אנו בקשר רציף לגבי צרכיה הביטחוניים של ישראל, ועם גורמים בזירה הבינלאומית".

אנתוני בלינקן בהצהרה חרבות ברזל
אנתוני בלינקן בהצהרה | צילום: חדשות 13

עוד אמר בלינקן: "אין תירוץ למעשה הטרור הזה. זה חייב להיות רגע של בהירות מוסרית. מי שלא מגנה טרור מסכן לא רק את ישראל, אלא את העולם כולו. אזרחי 36 מדינות נרצחו או נחטפו בתקיפת חמאס. כל מי שרוצה שלום וצדק חייב לגנות את חמאס. הם לא מייצגים את הפלסטינים ששאיפותיה הלגטימיות לחיות לצד ישראל. חמאס מדכא את הפלסטינים ובונה יכולות טרור במקום. האינטרס הפלסטיני לא בראש מחשבותיו. הוא רק רוצה להרוס את ישראל ולהרוג יהודים".

"לישראל יש הזכות להגן על עצמה ולוודא שהדבר הזה לא יקרה שוב לעולם. דיברנו איך דמוקרטיות מתמודדות עם משבר כזה. יש לנו סטנדרטים מסוימים, ערך לחיי אדם. לכן חשוב לנקוט משנהנ זהירות כדי לא לפגוע בחיי חפים מפשע. מחיר הדמים של חמאס ממשיך לעלות, נכון לעכשיו 25 אמריקנים נרצחו".

מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן מתקבל בנתב"ג ע"י שר החוץ אלי כהן
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן מתקבל בנתב"ג ע"י שר החוץ אלי כהן | צילום: שלומי אמסלם, משרד החוץ

בלינקן התקבל מוקדם יותר היום בנתב"ג על-ידי שר החוץ אלי כהן, שקיבל את בלינקן מוקדם יותר היום בנתב"ג, מסר עם נחיתתו: "עם ישראל לעולם לא ישכח את התמיכה האמריקאית בימים קשים אלו. אני מודה לידידי מזכיר המדינה אנטוני בלינקן, לנשיא ביידן, ולכל ידידנו בארה״ב על עמידתם החד משמעית לצד ישראל, גינוי הטרור ותמיכה בזכותה של מדינת ישראל להגן על עצמה ועל אזרחיה. אנחנו נלחמים בארגון טרור רצחני ואנחנו ננצח במלחמה".

רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני בלינקן
רה"מ נתניהו ומזכיר המדינה האמריקני בלינקן | צילום: חיים צח / לע"מ

לאחר מכן נפגש בלינקן עם רה"מ נתניהו בלשכתו בקריה בתל אביב, בפגישה בה השתתפו גם שר החוץ כהן, השר לעניינים אסטרטגיים רון דרמר, ראש המל"ל צחי הנגבי, ראש הסגל, ראש המל"ל, המזכיר הצבאי, שגריר ישראל בוושינגטון והיועץ המדיני. מהצד האמריקני השתתפו בין היתר מ"מ שגריר ארה"ב בישראל, עוזרת מזכיר המדינה לנושאי המזה"ת והיועץ המדיני.