הכחשת השואה מצד נשיא איראן: כך הגיבו בישראל

ראש הממשלה לפיד פרסם ארבע תמונות מהשואה ועקץ את הנשיא האיראני שאמר שיש סימנים שהיא התרחשה, אך צריך לחקור. לצד התמונות כתב לפיד: "כמה סימנים". גם הנשיא הרצוג הגיב בתמונה שלו. צפו

זמן צפייה: 00:37

בישראל לא נותרו אדישים להכחשת השואה מצד נשיא איראן: בריאין לתוכנית "60 דקות" אמר הנשיא האיראני איברהים ראיסי כי ישנם אומנם סימנים שהשואה התרחשה, אך צריך לאפשר לחקור את זה. היום (שני) הגיב ראש הממשלה יאיר לפיד לדברים של ראיסי ופרסם ארבע תמונות מהשואה בחשבון הטוויטר שלו ושילב את הכיתוב: "כמה סימנים".

גם הנשיא יצחק הרצוג פרסם תמונה של ניצול שואה עם מספר צרוב על ידו יחד עם דגל ישראל וכתב: "מר ראיסי, על שולחני בירושלים ישנה תמונה אחת. המספרים מדברים בעד עצמם".

ציוץ התגובה שפרסם לפיד נגד נשיא איראן ראיסי
ציוץ התגובה שפרסם לפיד נגד נשיא איראן ראיסי

ציוץ התגובה של הרצוג לדבריו של נשיא איראן ראיסי

התמונה ששיתף הרצוג הוצגה על ידו בטקס הזיכרון ביום השואה האחרון במוזיאון יד ושם, שם אמר: "גם את התמונה, מי שראה פעם אחת, לא יוכל לשכוח לעולם. במרכז התמונה – דורה דרייבלט-איזנברג זכרה לברכה, ילידת לודז', מספר אסיר 55374 מבירקנאו אושוויץ; ואיתה – נינתה הקטנה - דניאלה הר צבי. גם כאן – את פניה של האישה אי אפשר לראות. ולא את פני הנינה. הנינה אוחזת ביד סבתה. דגל ישראל נוגע בידיהן".

מדובר בריאיון ראשון של נשיא איראן לעיתונאי מערבי מאז נכנס לתפקידו. הריאיון התקיים בטהרן, בירת איראן. ראיסי נשאל על ידי המראיינת לגבי ישראל גם בעקבות הסכמי אברהם שנחתמו בינה לבין מדינות ערביות כמו איחוד האמירויות, בחריין ומרוקו.

"מדינה שלוחצת ידיים עם המשטר הציוני שותפה לפשעים של ישראל. הם תוקעים סכין בגב לרעיון הפלסטיני", תקף נשיא איראן. באשר להסכם הגרעין, שהמשא ומתן עליו נמשך, הבהיר ראיסי כי ארה"ב הפרה הבטחות וכי לא ניתן לסמוך על הממשל האמריקני. הוא גם נשאל אם הרפובליקה האיסלאמית חותרת להשיג פצצה גרעינית והכחיש זאת: "אלה טענות חסרות בסיס. נשק גרעיני על אדמת איראן זה לא משהו שנמצא באג'נדה שלנו".

שגריר ישראל באו''ם, גלעד ארדן
שגריר ישראל באו''ם, גלעד ארדן | צילום: רויטרס

שגריר ישראל לאו"ם, גלעד ארדן, מסר בתגובה לדבריו של נשיא איראן ראיסי בתכנית "60 דקות": "מזעזע לשמוע את נשיא איראן, הרוצח ראיסי, מכחיש בגלוי את השואה. אני קורא למזכ"ל האו"ם לגנות אותו בחריפות ולמנוע ממנו להפיץ השבוע על במת האו"ם את השנאה והאנטישמיות הבזויה שלו. אסור לתת במה ל'קצב מטהרן'. נאומו יהיה שפל מוסרי נוסף של האו"ם".

מחר בלילה תחל העצרת הכללית של האו"ם, שבמסגרתה ינאם גם ראש הממשלה יאיר לפיד. גם ראיסי יגיע לעצרת והוא נשאל בתוכנית ששודרה הלילה האם יש כוונה להיפגש עם הנשיא האמריקני ג'ו ביידן. "פגישה כזו לא תתרחש. אני לא חושב שיש בזה יעילות", אמר.