דיווח: לבנון בוחנת את פרטי ההתנגדות הישראלית להערות שלה

מקור לבנוני מסר לערוץ הסעודי "אלשרק" כי בתום הבחינה תסיק לבנון מסקנות בהתאם, והוסיף כי הצד האמריקני עדיין לוחץ כדי להגיע להסכם. "כדור הפתרון נמצא במגרש של הוכשטיין"

זמן צפייה: 01:23

לבנון בוחנת את פרטי ההתנגדות הישראלית להערות שלה בעניין ההצעה של המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין בטיוטת ההסכם על הגבול הימי כדי להסיק מסקנות בהתאם, כך מסר היום (ראשון) מקור לבנוני לערוץ הסעודי "אלשרק".

המקור הדגיש כי ישנה תקשורת מתמשכת בין סגן יו"ר הפרלמנט בלבנון, אליאס בו סעב, האחראי על נושא הסימון מצידה של לבנון, לבין המתווך האמריקני. המקור שלל את האפשרות שישראל תיכנס להרפתקאה צבאית עם לבנון והדגיש כי "תל אביב יודעת היטב שההסלמה אינה אינטרס שלה, במיוחד בשלב הזה".

עוד הוסיף המקור כי הצד האמריקני עדיין לוחץ כדי להגיע להסכם, וציין כי "ביירות לא תיכנע לסחטנות הישראלית". בתשובה לשאלה של אלשרק אם המו"מ עדיין נמשך השיב המקור: "כן ובמלוא המרץ. כדור הפתרון נמצא במגרש של הוכשטיין".

לדבריו של המקור, נראה כי הוויתור של לבנון על קו 29 (שדה כריש) לא השביע את "התיאבון של תל אביב הנשענת על חמדנות". המקור אמר כי ההערות הישראליות נוגעות לקו המצופים שישראל רוצה להחשיב אותו לקו הגבול הרשמי שיגיע עד הנקודה היבשתית B1, בעוד לבנון רוצה להשאיר את המרחק שמפריד בין היבשה ותחילת קו המצופים, חמישה ק"מ, כפי שהוא ללא שום הסדרים שיאפשרו לראות בו קו רשמי, כך שהדברים יהיו תחת פיקוח האו"ם.

המקור ציין כי ניתן לסכם את דרישתה של לבנון באופן הבא: "התחייבות ישראלית שלא להערים קשיים על ההפקה מהחלק של בלוק 72, ולהניח את נושא קו המצופים כפי שהוא עד אשר יגיעו להסכם סופי, נוסף על פרטים אחרים הקשורים ל שתי הסוגיות הללו".

אסדת הגז כריש
אסדת הגז כריש | צילום: חברת אנרגי'אן

בתוך כך, קבוצת ההאקרים העיראקית "ALtahrea Team" הודיעה היום כי השביתה את אתר חברת אנרג'יאן ואת אתר נתיבי הגז הטבעי לישראל.

מוקדם יותר היום עדכנה חברת אנרג'יאן היוונית על חיבור האסדה הצפה (FPSO) למערכת הגז הישראלית, ותחילת הרצת הגז מהחוף לאסדה - זאת בהמשך לאישור שהתקבל ממשרד האנרגיה. תהליך הזרמת הגז מהחוף, דרך מערכת הצינורות התת ימית אל האסדה - החל. הזרמת הגז מהחוף הינה צעד חשוב בתהליך ההרצה של האסדה.