הישראלית שנחתה בארץ לאחר כחודשיים מעצר בבלארוס: "אין מאושרת ממני"

מאיה רייטן-סטול, שנעצרה בנמל התעופה במינסק בתחילת נובמבר לאחר שבתיקה נמצאו 2.5 גרם של קנאביס שהיא מחזיקה ברישיון רפואי, נחתה בישראל לאחר ששוחררה אמש ממעצר. "אין כמו להיות בארץ"

זמן צפייה: 02:07

מאיה רייטן-סטול, עורכת הדין שנעצרה בנמל התעופה במינסק בתחילת נובמבר לאחר שבתיקה נמצאו 2.5 גרם של קנאביס שהיא מחזיקה ברישיון רפואי, נחתה הבוקר (שישי) בישראל. אמש היא שוחררה מהמעצר לאחר כחודשיים, בתום מאמץ דיפלומטי מצד בכירים בממשלה. "אין מאושרת ממני, זה היה סיוט", היא אמרה עם נחיתתה, והודתה לשרים ולעורכי דינה שפעלו לשחרורה.

מוניק רייטן, אמה של מאיה, אמרה הבוקר: "בישלתי לה את האוכל שהיא אוהבת והכל מחכה לה. לא היו לנו חיים, דאגנו כל כך, זה היה מפחיד". בנה של מאיה, עידו, אמר: "אלה היו חודשיים קשים, אתמול כשדיברנו היא בכתה ואמרה ׳אני אדם חופשי׳ ובכינו מאושר כולנו".

מאיה רייטן-סטול נחתה בארץ לאחר כחודשיים בכלא בבלארוס
מאיה רייטן-סטול נחתה בארץ לאחר כחודשיים בכלא בבלארוס | צילום: חדשות 13

אחיה של מאיה, קובי, אמר אמש לחדשות 13 בתגובה לשחרורה: "אנחנו במטוס כרגע ועוד רגע ממריאים ועד שזה לא יקרה אני לא אהיה רגוע. הרגשה עילאית להחזיר את מאיה הביתה ובעיקר שהטוב ניצח. תודה לשר האוצר ליברמן ולנשיא הרצוג".

שר החוץ יאיר לפיד כתב בחשבון הטוויטר שלו: "לאחר מאמצים משותפים של נשיא המדינה, שר האוצר ואנשי משרד החוץ, עו"ד מאיה רייטן שוחררה ממעצר בבלרוס והיא עושה את דרכה לארץ עם אחיה. תודה מיוחדת לנשיא המדינה על מאמציו ופועלו להשבתה של מאיה לישראל".

עו"ד שרון נהרי, שנשכר מטעם המשפחה, מסר: "היום הסתיים מאבק ארוך ומתיש לשחרורה של עו"ד מאיה רייטן וחזרתה ארצה לחיק משפחתה. הוגש כנגדה כתב אישום, בגין ביצוע עבירות שמדינת בלארוס רואה בהן כחמורות".