לפיד נגד התבטאות לברוב: "דברים בלתי נסלחים, שגריר רוסיה יזומן לשיחה"

לאחר ששר החוץ הרוסי אמר אמש בריאיון לכלי תקשורת מערבי כי יהדותו של זלנסקי אינה שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה ואף הוסיף כי לדעתו "גם להיטלר היה דם יהודי", שר החוץ לפיד תקף את דבריו והוסיף כי "אנחנו מצפים להתנצלות"

זמן צפייה: 01:01

שר החוץ יאיר לפיד תקף הבוקר (שני) את דבריו של שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב, לפיו "גם להיטלר היה דם יהודי", ואמר כי דבריו הם בלתי נסלחים והודיע כי שגריר רוסיה בישראל יזומן לשיחה "לא פשוטה". עוד הוסיף לפיד כי ישראל "מצפה להתנצלות".

כזכור, לברוב העניק אמש ריאיון ראשון לתקשורת המערבית מאז שפרצה המלחמה, ואמר בין היתר כי "האנטישמים הכי גדולים היו יהודים" וכי "העובדה שהנשיא האוקראיני זלנסקי יהודי אינה שוללת את האלמנטים הנאצים באוקראינה".

"דבריו של שר החוץ לברוב הם גם התבטאות בלתי נסלחת ושערורייתית וגם שגיאה היסטורית איומה. היהודים לא רצחו את עצמם בשואה. הרמה השפלה ביותר של גזענות נגד היהודים היא להאשים את היהודים עצמם באנטישמיות", כתב לפיד בטוויטר.

בהמשך לכך, דבריו של שר החוץ הרוסי עוררו תגובות נזעמות מאוד במערכת הפוליטית. יו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט, גלעד קריב, הגיב הבוקר לדברים: "‏דבריו של שר החוץ הרוסי בעניין שורשיו היהודים של היטלר מהדהדים דעות אנטישמיות מכוערות ומסוכנות והם מצטרפים לשימוש הנלוז והבזוי של רוסיה בזכר זוועות מלחמת העולם השניה כדי להצדיק את תוקפנותה. מן הראוי שמדינת ישראל תגיב באופן רשמי וחריף להתבטאות הזו". גם דני דיין, יו"ר מוזיאון יד ושם, תקף את דבריו של הרוסי: "דברים מופרכים, הזויים ומסוכנים הראויים לכל גינוי".