לפיד נועד עם מלך בחריין: "הפגישה מתווה את הדרך להמשך היחסים"

לאחר שחנך את השגרירות בבירת המדינה ונפגש עם מקבילו ועם יורש העצר, לפיד ערך פגישה גם עם חאמד בן עיסא אל ח'ליפה. מדובר בביקור רשמי ראשון של שר ישראלי בממלכה. "נמשיך לעשות היסטוריה"

זמן צפייה: 01:14

שר החוץ יאיר לפיד נחת היום בבחריין (חמישי) לביקור רשמי ראשון של שר ישראלי בממלכה. לפיד נפגש עם מלך בחריין חאמד בן עיסא אל ח'ליפה והודה לו על הפגישה. לפיד אמר כי "המנהיגות וההשראה של המלך הובילו לשיתוף פעולה אמיתי והפגישה מתווה את הדרך להמשך היחסים".

כמו כן, נפגש גם עם שר החוץ של בחריין עבד א-לטיף א-זיאני והשניים דנו בשיתופי הפעולה בין המדינות ועל הדרכים להפוך את השלום הרשמי לידידות בתחומים המדיניים והכלכליים.  בנוסף, נפגש גם עם יורש העצר וראש הממשלה סלמאן בן חמד אאל ח'ליפה ואמר לו: "תודה על הזכות להיות כאן היום ולעשות ביחד צעד נוסף בבניית היחסים שלנו, במודל של שותפות ושל דו קיום בין תרבויות ובין דתות".

שר החוץ יאיר לפיד ומלך בחריין חאמד בן עיסא אל ח׳ליפה
שר החוץ יאיר לפיד ומלך בחריין חאמד בן עיסא אל ח׳ליפה

בהצהרתו עם שר החוץ של בחריין אמר לפיד כי "המאבק העולמי היום אינו בין ימין לשמאל ואינו בין היהדות לאיסלאם או לנצרות. המאבק הגלובלי הוא בין מתונים לקיצוניים. בין תרבות של חיים לבין תרבות של הרס ומוות. יחד עם כל ידידינו במפרץ אנחנו מובילים היום יחד קואליציה אמיצה של מתונים, שמסתכלים קדימה ויוצרים עתיד משגשג של יציבות וסובלנות".

"ההזדמנויות שלנו משותפות, האיומים שלנו משותפים, והם אינם רחוקים מפה. אנחנו עמים קשוחים. ידענו להצמיח חיים בלב המדבר. עשינו זאת מפני שידענו להסתגל למציאות משתנה. עכשיו מוטלת עלינו האחריות לבנות לילדינו עתיד של שגשוג וקידמה".

שרי החוץ של ישראל ובחריין יחנכו בהמשך את שגרירות ישראל במנאמה, בירת המדינה, ויחתמו על שורה של הסכמים בילטראליים. במקביל, סגן שר החוץ עידן רול, חנך היום את קו התעופה בין ישראל לבחריין עם הטיסה הראשונה שהגיע מהממלכה ונחתה בנתב"ג. "נמשיך לעשות היסטוריה. אני פונה בלב שלם ובנפש חפצה לכל מדינות האיזור - הצטרפו אלינו להסכמי השלום". הוא הוסיף כי "יצירת נתיב אווירי ישיר בין ישראל לבחריין הוא לא רק צעד סמלי חשוב, אלא יגביר את הסחר, התיירות וההבנה בין העמים".

לפיד והמשלחת הישראלית עם בכירים בבחריין
לפיד והמשלחת הישראלית עם בכירים בבחריין | צילום: עוז אביטל / לע''מ

הקו בין המדינות יפעל פעמיים בשבוע ויתופעל על ידי חברת התעופה הלאומית של בחריין "גולף אייר". במסגרת התחממות היחסים בין המדינות בהמשך להסכמי אברהם, הממלכה תאפשר לישראלים להנפיק ויזת כניסה למדינה בצורה דיגיטלית והיא תתקבל בתוך 24 שעות. עלות הנפקת הויזה צפויה להיות 80 שקלים.

לפיד עם יורש העצר של בחריין
לפיד עם יורש העצר של בחריין | צילום: שלומי אמסלם /לע''מ