בצל ביקור לפיד: בריטניה וישראל יחתמו על הסכם ביטחון וסחר לעשור

במאמר משותף של שר החוץ עם מקבילתו הבריטית ליז טרוס הודיעו השניים כי שתי המדינות יחתמו על הסכם שיתוף פעולה בתחומי סייבר, סחר וביטחון. לפיד וטרוס התחייבות במאמר למאמץ משותף למנוע נשק גרעיני מאיראן: "השעון מתקתק"

יאיר לפיד ליז טראס
שרת החוץ הבריטית ליז טראס ושר החוץ יאיר לפיד | צילום: רויטרס

שר החוץ יאיר לפיד יחל הבוקר (שני) בסבב הפגישות במסגרת נסיעתו לבריטניה ולצרפת. הבוקר הוא ייפגש עם מקבילתו הבריטית אליבזת' טראס ובצהריים ייפגש עם ראש ממשלת בריטניה בוריס ג'ונסון. מחר ייפגש לפיד עם נשיא צרפת עמנואל מקרון.

לפיד פרסם יחד עם טראס מאמר משותף בעיתון "טלגרף" הבריטי שם הודיעו השניים כי שתי המדינות יחתמו היום על הסכם לעשר שנים בנושאי סחר וביטחון. ההסכם יכלול שיתופי פעולה בין היתר בתחומי הסייבר, כל זאת בצל הסערה סביב חברת הריגול NSO.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סחר בנשים והתעללות מינית: משפטה של שותפתו של ג'פרי אפשטיין יוצא לדרך

יחידות קרביות, 8200 או גלי צה"ל: תעשיית ההכנות למיונים בצבא פורחת

"אנשים בסכנה מבלי לדעת": מאחורי הקלעים של ההחלטה על איכוני השב"כ

"אנחנו נעבוד ביחד כדי להגן על עצמנו מפני מתקפות סייבר", כתבו לפיד וטראס במאמר. השותפות שלנו תשים אותנו בקדמת המהפכה הטכנולוגית".

השניים מתייחסים במאמר גם לאיום הנשק הגרעיני בידי איראן וברקע חידוש שיחות הגרעין היום בווינה בין המעצמות לרפובליקה האיסלאמית. "אנחנו נעבוד יום ולילה כדי למנוע מהמשטר האיראני להפוך למדינת סף גרעינית. השעון מתקתק ואנחנו צריכים שיתוף פעולה ממדינות העולם כדי למנוע נשק גרעיני מטהרן", כתבו לפיד וטראס.

דובר משרד החוץ האיראני הגיב להסכם וכתב כי "הסכם כזה, לקראת שיחות הגרעין, ובפרט מצד מי שהתנגדו להסכם הגרעין, מסמן כי יש גורמים אירופאיים שלא מגיעים לווינה עם הכוונה הנכונה להצלחת השיחות".