לפיד בפגישה עם שרת החוץ הבריטית: "להדק את הסנקציות על איראן"

שר החוץ נפגש במשרד החוץ הבריטי עם אליזבת טראס, ואמר בהצהרה משותפת של השניים: "אנחנו מחויבים לאותה מטרה - שאיראן לא תוכל להשיג נשק גרעיני"

יאיר לפיד ואליזבת טראס
יאיר לפיד ואליזבת טראס | צילום: Stuart Mitchell

שר החוץ יאיר לפיד נפגש היום (שני) עם שרת החוץ הבריטית אליזבת טראס במשרד החוץ בבריטניה, במסגרת סבב הפגישות שהוא עורך בנסיעתו לבריטניה וצרפת. בהצהרה משותפת אמר לפיד: "אני יודע שאנחנו מחויבים לאותה מטרה - שאיראן לא תוכל להשיג נשק גרעיני".

"האיראנים מגיעים לשיחות האלה במטרה אחת בלבד - להסיר את הסנקציות", הוסיף שר החוץ, "הם ישחקו על זמן, הם ירוויחו מיליארדים מהסרת הסנקציות, הם ימשיכו לרמות את העולם, ולקדם בחשאי את תוכנית הגרעין שלהם. זה מה שהם עשו בעבר, וזה מה שהם יעשו גם הפעם. העולם חייב למנוע זאת, והוא יכול למנוע זאת. להדק את הסנקציות. להדק את הפיקוח. לנהל את השיח מעמדת כוח".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

סגן ראש מח"ש תובע את ראש הארגון ושי ניצן בחצי מיליון שקל

נתגלה בית קברות עתיק מימי הסנהדרין: "ייתכן שחכמי יבנה קבורים בו"

ארגון הבריאות העולמי מזהיר: "סיכון גבוה להתפשטות זן האומיקרון ברמה עולמית"

יאיר לפיד ואליזבת טראס
יאיר לפיד ואליזבת טראס | צילום: Stuart Mitchell

בהמשך אמר לפיד: "שרת החוץ טראס ואני חתמנו היום על מזכר הבנות לשיתוף פעולה אסטרטגי בין המדינות שלנו. זה לא רק הסכם בין חברים קרובים, אלא גם בין שתי מעצמות טכנולוגיות. ההסכם הזה יוביל להסכם סחר חופשי בין בריטניה לישראל. הוא יחזק את הקשרים הכלכליים, הביטחוניים, הטכנולוגיים והתרבותיים בינינו. ההסכם הזה הוא לא רק win-win, הוא גם must-must".

יאיר לפיד ואליזבת טראס
יאיר לפיד ואליזבת טראס | צילום: Stuart Mitchell

מוקדם יותר פרסמו לפיד וטראס מאמר משותף בעיתון הבריטי "טלגרף", בו הודיעו השניים כי שתי המדינות יחתמו היום על הסכם לעשר שנים בנושאי סחר וביטחון. ההסכם יכלול שיתופי פעולה בין היתר בתחומי הסייבר, כל זאת בצל הסערה סביב חברת הריגול NSO.