לקראת הסכם גרעין: לשכת לפיד עדיין מנסה לתאם שיחה עם ביידן

לקראת החתימה על ההסכם בין איראן לבין המעצמות, ראש הממשלה דורש גם פגישה עם הנשיא האמריקני ואף שוקל להגיע לוושינגטון לפני הגעתו לעצרת האו"ם בספטמבר - אך הסיכויים לקיומה של הפגישה אינם גבוהים

זמן צפייה: 02:05

בירושלים מנסים גם הערב (ראשון) לתאם שיחה טלפונית בין ראש הממשלה יאיר לפיד לנשיא האמריקני ג'ו ביידן. גורם מדיני בכיר אמר היום לכתבים: "פנינו לאמריקנים, וניסנו להבין האם יש משהו נגד ראש הממשלה לפיד, והאם ישנה התחמקות אמריקנית". התשובה הייתה שלא לפי הגורם, וכי השיחה תערך בקרוב אך המאמצים לקיומה עדיין בעיצומם.

לפיד איננו מסתפק בשיחה בלבד אלא מבקש גם פגישה עוד לפני עצרת האו"ם שתיערך בספטמבר, ונבחנת האפשרות שיסע קודם לכן לוושינגטון על מנת לקיים את הפגישה עם הנשיא ביידן, על אף שכרגע הסיכויים לקיומה של הפגישה אינם גבוהים.

ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארה''ב ג'ו ביידן
ראש הממשלה יאיר לפיד ונשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בסוף השבוע פורסם בחדשות 13 כי לפיד יזמין את ראש האופוזיציה בנימין נתניהו לעדכון ביטחוני לקראת החתימה על הסכם הגרעין בין איראן למעצמות, מלשכת נתניהו נמסר היום כי הפגישה תואמה למחר ב-17:00.

"כשנתניהו היה ראש ממשלה כל מה שהוא עשה בעניין האיראני היה מסיבות עתונאים ומצגות", כתב הערב רה"מ לפיד בחשבון הטוויטר שלו, "הנזק שגרם במהלך כהונתו לשתי הסוגיות האסטרטגיות החשובות ביותר לישראל - המאבק בגרעין האיראני והיחסים עם ארה"ב - הוא חמור ועמוק ואנחנו עדיין מתקנים אותו".

פגישת לפיד נתניהו
ראש הממשלה יאיר לפיד וראש האופוזיציה בנימין נתניהו | צילום: חיים צח, לע''מ

"אנחנו פועלים כל יום לחזק את יכולותיה של המדיניות והביטחוניות של ישראל שהוזנחו במשך שנים ארוכות", הוסיף לפיד, "לכן זימנתי מחר את ראש האופוזיציה לתדרוך בטחוני להתעדכן בפרטים, שלפחות יהיה לו מושג על מה הוא מדבר בסרטים שהוא עושה".

בתוך כך, בירושלים, באופן כללי, מנסים להנמיך את הטון מול האמריקנים אחרי ההתבטאות החריגה של ראש המוסד דדי ברנע בסוף השבוע. לפיד הבהיר לו שהטון מול ארה"ב צריך להיות אחר.