ביידן שוחח עם לפיד לאחר השגת ההסכם: "אתה עושה היסטוריה"

נשיא ארצות הברית בירך את ראש הממשלה על ההסכם בין ישראל ללבנון על הקו הימי, והודה לכל הצוות הישראלי שלקח חלק במגעים ונתנו בהם אמון. "הוכחה לקשר החזק והבלתי ניתן לשבירה בין המנהיגים ובין ישראל וארה"ב"

לפיד וביידן
רה"מ יאיר לפיד ונשיא ארה"ב ג'ו ביידן | צילום: אמיל סלמן, פלאש 90

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן שוחח הערב (שלישי) עם ראש הממשלה יאיר לפיד, בירך אותו על ההסכם בין ישראל ללבנון על הקו הימי ואמר לו: "אתה עושה היסטוריה".

הנשיא ביידן הודה לכל הצוות הישראלי שלקח חלק במגעים ונתנו בהם אמון, ומלכת רה"מ נמסר כי המנהיגים דנו על חשיבות ההסכם, שיבטיח את ביטחונה של ישראל בגבול הצפון ויחזק את הכלכלה הישראלית והלבנונית.

רה"מ לפיד הודה לנשיא ביידן על מנהיגותו ועל התיווך האמריקני במו"מ הימי מול לבנון ומול הצוות הישראלי. ראש הממשלה הביע הערכה מיוחדת למתווך האמריקני, עמוס הוכשטיין, על עשייתו המאומצת והאפקטיבית. בנוסף, רה"מ לפיד הודה לצוות האמריקאנ, היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב ג'ייק סאליבן, ולמתאם למזה"ת וצפון אפריקה במועצה לביטחון לאומי ברט מקגורג.

מלשכת רה"מ נמסר כי הנשיא ביידן הדגיש בפני רה"מ לפיד את מחויבותו לביטחון ישראל והיציבות האזורית, והוסיף כי היכולת של שניהם לעבוד יחד ולהגיע להסכם, היא הוכחה לקשר החזק והבלתי ניתן לשבירה בין המנהיגים ובין ישראל וארה"ב. המנהיגים סיכמו להמשיך ולעמוד בקשר רציף וקרוב.

אנרג'יאן מעדכנת על חיבור האסדה הצפה
אסדת הגז כריש | צילום: אנרג'יאן

כזכור, הבוקר פרסם משרד ראש הממשלה הודעה על ההגעה להסכם מול לבנון, ובה נמסר כי "ישראל ולבנון הגיעו להסכם היסטורי על הקו הימי" וכי "טיוטת ההסכם עומדת באופן מלא בעקרונות שהציגה ישראל, הן בתחום הביטחוני והן בתחום הכלכלי".

ראש הממשלה יאיר לפיד הוסיף: "מדובר בהישג היסטורי שיחזק את ביטחון ישראל, יכניס מיליארדים לכלכלת ישראל ויבטיח את היציבות בגבול הצפון". בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס מחר, ואחריו תתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת בה יובא ההסכם בפני חבריה. לאחר מכן, ההסכם יובא לאישור הכנסת.