בכיר מדיני: "ההדלפות מהדיונים על עסקה - שערורייה"

הגורם תקף את ראשי מערכת הביטחון ואמר כי "ההדלפות מהדיונים הסגורים גורמות לנזק עצום לעסקה ומשפחות". הוא הפציר ב"מדליפים העלומים": "אל תתחבאו, צאו לציבור ותגידו שאתם מוכנים לצאת מפילדלפי ונצרים - ולקבל פחות מ-20 חטופים". לפיד: "מספיק עם התדרוכים והציוצים; הניסיונות של נתניהו לחבל במו"מ צריכים להיפסק"

תמונות חטופים על קיר בתל אביב
תמונות חטופים על קיר בתל אביב | צילום: רויטרס

ברקע המגעים לעסקה, גורם מדיני תקף היום (שלישי) בחריפות את ראשי מערכת הביטחון, ומסר כי "ההדלפות מהדיונים הסגורים על עסקת החטופים הן שערורייה. הן גורמות נזק עצום למגעים לעסקה, למשפחות ולחוסן הלאומי. אותם מדליפים עלומים גם אמרו שבגלל התלות באמריקנים, אי אפשר להיכנס לרפיח".

הוא הוסיף: "אני אומר להם: צאו לציבור, תגידו את דעתכם באופן ישיר, ואל תתחבאו באופן אנונימי. צאו ותגידו לעם שאתם מוכנים לצאת מציר פילדלפי, לקבל פחות מ-20 חטופים ולוותר על כל בקרה של כניסת אמצעי-לחימה ומחבלים מציר נצרים".

הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דוד ברנע וראש שב"כ רונן בר
הרמטכ"ל הרצי הלוי, ראש המוסד דוד ברנע וראש שב"כ רונן בר | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במקביל, ראש האופוזיציה יאיר לפיד תקף את ראש הממשלה בנימין נתניהו - ומסר: "מספיק עם התדרוכים, מספיק עם הציוצים, מספיק עם החרוזים מול מצלמות. כל הניסיונות של נתניהו לחבל במשא ומתן צריכים להפסק. עסקה עכשיו, לפני שכולם ימותו".

יאיר לפיד בצעדת המחאה עם עינב צנגאוקר
יאיר לפיד ועינב צנגאוקר | צילום: אלעד גוטמן

מוקדם יותר היום, עינב צנגאוקר, שבנה מתן עדיין חטוף בעזה, הגיעה לוועדת החקירה האזרחית ל-7 באוקטובר - ואמרה: "ראש המוסד דדי ברנע הסתכל לי בעיניים ואמר לי, 'עינב, יקירתי, בקונסטלציה הפוליטית הנוכחית לא תיתכן עסקה'. אני יודעת שהוא אמר את זה כדי שאהדהד את הדברים במרחב הציבורי".

במשרד ראש הממשלה הכחישו את הדברים, ומסרו בשם המוסד כי "הדברים שיוחסו לראש המוסד כלל לא נאמרו".