לפיד: "לא נסכים שסוריה תהיה ציר להעברת נשק לארגוני טרור"

בצל התקיפות האחרונות בסוריה המיוחסות לישראל, ראש הממשלה הבהיר כי לא יאפשרו לאיראן להקים בסיסים. לפיד ייצא לביקור בגרמניה ברקע המו"מ על הסכם הגרעין: "יש סימנים מעודדים"

זמן צפייה: 02:14

ראש הממשלה יאיר לפיד אמר הבוקר (ראשון) כי ישראל לא תאפשר את הפיכתה של סוריה לציר להעברת נשק לארגוני טרור ולא תקבל הקמת בסיסים איראניים או בסיסי מיליציות בגבול הצפוני.

הדברים נאמרים ברקע התקיפות האחרונות בסוריה המיוחסות לישראל, בין היתר בשדה התעופה בחלב שהותקף פעמיים תוך שבוע כדי לסכל העברת נשק ואף נטען כי מטוס איראני שעמד לנחות שם הסתובב וחזר על עקבותיו בעקבות אחת התקיפות.

תקיפה בסוריה
התקיפה בסוריה בשבוע שעבר

לפיד ימריא במהלך היום לגרמניה, שם ייפגש עם הקנצלר אולף שולץ כל זאת ברקע המשך המשא ומתן בין המערב לאיראן על הסכם הגרעין. אתמול הודיעו מדינות אירופיות כי מתקבלת התחושה שאיראן לא מעוניינת בהסכם בשל התנגדותה לחלק מהסעיפים.

"בעקבות האמריקנים, אתמול הודיעו מדינות אירופה שהסכם הגרעין עם איראן אינו עומד להיחתם, תיקי החקירה הפתוחים של איראן בסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית אינם עומדים להיסגר", אמר לפיד. "אני מודה לצרפת, בריטניה וגרמניה על העמדה הנחרצת שלהם בנושא. בחודשים האחרונים ניהלנו איתם דיאלוג שקט ואינטנסיבי, והונח בפניהם מידע מודיעיני עדכני על הפעילות האיראנית באתרי הגרעין".

קנצלר גרמניה אולף שולץ
ייפגש עם לפיד. קנצלר גרמניה אולף שולץ | צילום: רויטרס

ראש הממשלה ציין כי מטרת הביקור עם שולץ היא לתאם עמדות בנושא הסכם הגרעין וסיכום פרטים על מסמך שיתוף פעולה אסטרטגי, כלכלי וביטחוני בין ישראל לגרמניה. "יחד עם ראש הממשלה החליפי נפתלי בנט, ועם שר הבטחון בני גנץ, ישראל מנהלת מערכה מדינית מוצלחת לבלימת הסכם הגרעין ולמניעת הסרת הסנקציות מעל איראן. זה עוד לא נגמר, זו דרך ארוכה, אבל יש סימנים מעודדים", כך לפיד.