עדיין מחכה לשיחה מביידן: רה"מ הבריטי בירך את נתניהו

כשברקע חששו של הממשל האמריקני משילובו של בן גביר בממשלה, ובעוד שיו"ר הליכוד עדיין ממתין לשיחת טלפון מהנשיא האמריקני, רישי סונאק כתב כי הוא מצפה "לעבוד עם ראש הממשלה החוזר"

ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק
ראש הממשלה בנימין נתניהו וראש ממשלת בריטניה רישי סונאק | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90 / רויטרס

ראש ממשלת בריטניה רישי סונאק בירך היום (שני) את יו"ר הליכוד וראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו על ניצחונו בבחירות וכתב: "בתחומים כמו מסחר, ביטחון וטכנולוגיה - יש כמות עצומה שהמדינות שלנו עושות יחד ואני מצפה לעבוד עם ראש הממשלה החוזר". במקביל, נתניהו עדיין ממתין לשיחה מנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן.

אמש שוחח נתניהו עם נשיא צרפת עמנואל מקרון שבירך אותו על ניצחונו בבחירות. מהליכוד נמסר כי הנשיא הצרפתי הזמין את נתניהו לביקור בזמן הקרוב בפריז, ונתניהו נענה להזמנה. עוד נמסר כי שני המנהיגים סיכמו על המשך חיזוק היחסים בין המדינות ודיון באתגרים האזוריים ובראשם איראן.

בנימין נתניהו ועמנואל מקרון
בנימין נתניהו ועמנואל מקרון (ארכיון) | צילום: קובי גדעון / לע''מ

בתוך כך, בלילה שבין שישי לשבת מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן התקשר ליו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בלילה ושב על מחויבותה של ארצו לפתרון שתי המדינות. "לי ולנשיא עבאס הייתה שיחה טובה", צייץ בלינקן בטוויטר. "שבתי על המחויבות שלנו לפתרון שתי המדינות והדגשתי את הצורך של כל הצדדים להרגיע בדחיפות את המצב בגדה המערבית".

לאחר שהתפרסמו תוצאות הבחירות בלינקן התקשר לראש הממשלה יאיר לפיד ובירך אותו על השותפות לאורך השנה האחרונה, אך לנתניהו הוא לא התקשר וגם לא פרסם ברכה רשמית מטעמו. יש לציין כי ברקע ישנה סלידה אמריקנית מהשתלבות של חבר הכנסת איתמר בן גביר בממשלה, והחשש כי בן גביר ובצלאל סמוטריץ' ישתלבו בתפקידים משמעותיים בממשלה המתהווה.

אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה האמריקני אנתוני בלינקן | צילום: רויטרס