גנץ על המתיחות עם מצרים: "יש לפעמים עליות וירידות"

שר הביטחון התייחס למתיחות מול ארץ הנילוס ברקע ביקורו של ראש השב"כ במדינה. "לא צריך להפוך כל משבר לחזות הכול", אמר גנץ. "ישראל לא הבטיחה לשחרר את אסירי הג'יהאד"

זמן צפייה: 01:24

שר הביטחון בני גנץ התייחס הבוקר (שני) למתיחות מול מצרים ברקע סיום מבצע עלות השחר וסוגיית שחרור אסירי הג'יהאד האיסלאמי העצורים על ידי ישראל. בריאיון לרשת ב' אמר גנץ כי "ביחסים בין חברים יש לפעמים עליות וירידות, לא צריך להפוך כל משבר לחזות הכול".

בריאיון לרדיו 103fm הוא הוסיף: "לאחרונה היה טיפה 'אפצ'י' ביחסים בין ישראל לבין מצרים ומסדרים את זה. אני חושב שעצם העובדה שהם מקבלים את ראש השב"כ זה סימן טוב - ישראל לא הבטיחה לשחרר את ראש הג'יהאד האסלאמי ביו"ש ואסיר הג'יהאד ששובת רעב. היה דיבור שיהיה דיבור".

בכיר הג'יהאד האיסלאמי, בסאם א-סעדי בדיון בבית הדין הצבאי בבית הסוהר עופר
בכיר הג'יהאד האיסלאמי, בסאם א-סעדי בדיון בבית הדין הצבאי בבית הסוהר עופר | צילום: אורן בן חקון, פלאש 90

דבריו של גנץ נאמרים על רקע ביקורו של ראש השב"כ רונן בר שהגיע אתמול לקהיר ונפגש עם ראש המודיעין המצרי עבאס כמאל כדי ליישר את ההדורים בין המדינות.

בעקבות המתיחות, כאמל ביטל את ביקורו בישראל בימים שלאחר מבצע עלות השחר. בירושלים חלוקים באשר לעוצמת המתיחות מול המצרים והערכה של מרבית הגורמים המדיניים והביטחוניים היא שמדובר באי הבנה סביב סיום המבצע בין שתי המדינות וכי ניתן יהיה לפתור זאת

ראש השב"כ הסביר לכמאל את שיקולי ישראל ביציאה למבצע עלות השחר, נוכח התראת הפיגוע של הג'יהאד האיסלאמי, ואת המשך מעצרי פעילי הארגון בשטחים.

בסיום המבצע סוכם כי מצרים תפעל לשחרורו של בכיר הארגון בסאם א-סעדי ושל העציר המנהלי חליל עוואדה ששובת רעב. במקביל, מצרים התחייבה לפעול נגד גל המעצרים של כוחות הביטחון ביהודה ושומרון ועל כך הכעס המצרי.