המגעים לעסקה: ראש המוסד ייצא שוב לשיחות בקטר

לשכת ראש הממשלה: משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע תצא מחר שוב לקטר, למפגש עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטר וראש המודיעין המצרי. גורם ישראלי: "יש התקדמות במגעים, אך הדרך לעסקה עוד ארוכה"

זמן צפייה: 01:23

לשכת ראש הממשלה הודיעה הערב (חמישי) כי משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד דדי ברנע תצא מחר שוב לקטר למפגש עם ראש ה-CIA וויליאם ברנס, ראש ממשלת קטר מוחמד בן עבד אל-תאני ושר המודיעין המצרי עבאס כמאל - לקידום שחרור החטופים.

גורם ישראלי מסר לחדשות 13: "יש התקדמות במגעים, הפערים מתחילים להצטמצם - אבל יש עוד דרך ארוכה ויהיו עוד משברים. אי אפשר להגיד שאנחנו לקראת עסקה או לדבר במונחים של פריצת דרך". לדברי לשכת נתניהו, "מפגש הבכירים יתקיים במסגרת המשא ומתן בדוחא, ומטרתו לקדם את המאמצים להשבת החטופים והחטופות".

רה"מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע
רה"מ בנימין נתניהו לצד ראש המוסד דוד ברנע | צילום: קובי גדעון / לע"מ

בכך תצא משלחת ישראלית בראשות ראש המוסד בפעם השנייה השבוע לסבב פגישות בדוחא, לאחר שבפעם הקודמת משרד החוץ הקטרי מסר: "ישנה אופטימיות זהירה לגבי שיחות הפסקת האש בעזה", וכי המשא ומתן נמשך. עם זאת, נמסר כי "אנחנו לא קרובים לעסקה, אך נשארים מלאי תקווה".

בתוך כך, בכותל המערבי התקיימה תפילת "שמע ישראל" המונית למען שחרור החטופים משבי חמאס. לתפילה, שאורגנה על ידי מטה משפחות החטופים, הגיעו גם רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ויפה דרעי, רעייתו של יו"ר ש"ס אריה דרעי.

שרה נתניהו בתפילה המונית בכותל המערבי לשחרור החטופים
שרה נתניהו בתפילה המונית בכותל המערבי לשחרור החטופים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90
משפחות החטופים בתפילה המונית בכותל המערבי
משפחות החטופים בתפילה המונית בכותל המערבי | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

בכיר חמאס אוסמה חמדאן אמר אמש כי תשובת ישראל על הצעת ארגון הטרור "הייתה שלילית ולא ענתה על הדרישות שלנו". לדבריו, ישראל "נסוגה מההסכמות שנתנה למתווכים, ומתעקשת לנקוט סחבת - מה שעלול להביא את המשא ומתן למבוי סתום".

לפני יומיים בכירים בישראל שידרו פסימיות וטענו כי המגעים נמצאים במבוי סתום. גורמים ישראלים אחרים אף סברו כי חמאס כלל אינו מעוניין במשא ומתן אמיתי - לאחר שנציגי ארגון הטרור הציגו דרישה לחזרת האוכלוסייה העזתית לצפון הרצועה.

ברקע המו"מ לשחרור החטופים מסר השר בני גנץ: "כמו בפעם הקודמת שקיימנו מו"מ, אם תהיה הזדמנות אמיתית להחזיר אותם, נממש אותה. לא נחמיץ אותה. יהיה לכך מחיר והוא יכאב. כן, יש לנו שיקולים רחבים. וכן, יכולים להיות הבדלי גישות. חבריי ואני נוודא, שההחלטות יתקבלו אך ורק ממניעים של טובת העניין והמדינה".

אתמול בבוקר מפגינים למען שחרור החטופים חסמו את נתיבי איילון צפון, כשאוחזים שלט שעליו כתוב: "זה עליכם: לא חוזרים מקטר בלי עסקה". בחסימה השתתפו עשרות פעילות של מחאת הנשים יחד עם משפחות החטופים, ובהם אילה מצגר, יפעת קלדרון, שי מוזס ויעל אור, שקוראים: "עסקה עכשיו".

מפגינים למען שחרור חטופים חוסמים את נתיבי איילון
מפגינים למען שחרור חטופים חוסמים את נתיבי איילון | צילום: דנור אהרון
השר בני גנץ
השר בני גנץ | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר
בצלאל סמוטריץ' ואיתמר בן גביר | צילום: פלאש 90

עם זאת, בתחילת השבוע פורסם במהדורה המרכזית כי השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ושר האוצר בצלאל סמוטריץ' איימו בשיחות סגורות כי "במידה וישוחררו עשרות מחבלים עם דם על הידיים - לא נישאר בממשלה".