המחאה וביקור נתניהו בברלין: "נביע את דאגתנו מהמהפכה המשפטית"

נתניהו ייפגש עם הקנצלר שולץ - אך בלשכתו מסרבים לחשוף את המשך הלו"ז. על הפרק: הסוגיה האיראנית ועסקת נשק גדולה. גורמים בגרמניה לחדשות 13: "המהפכה המשפטית תעמוד במרכז הביקור". סגנית נשיא הפרלמנט האירופי: החקיקה תשים סוף לדמוקרטיה הישראלית כפי שהיא

זמן צפייה: 01:33

ראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא מחר (רביעי) לברלין - למרות שהוא צפוי לקבלת פנים לא סימפטית. גורמים בגרמניה אמרו לחדשות 13 כי יביעו את דאגתם מהמהלכים המשפטיים, וזו למעשה הסוגייה שתעמוד במרכז הביקור.

לוח הזמנים הצפוי: ביום חמישי מתוכננות שתי פגישות מדיניות, עם הקנצלר אולף שולץ ועם נשיא גרמניה. מבחינת סוגיית ישראל-איראן זו גולת הכותרת: הקשחת העמדה המערבית בסוגיה הזו; אך מהצד הגרמני, כאמור, המהפכה המשפטית תעמוד במוקד. כמו כן, בישראל מעוניינים לעסוק בעסקת נשק ענקית של "חץ 3". את הביקור ילוו מחאות של הקהילה הישראלית בברלין, ובשבוע הבא יבקר ראש הממשלה נתניהו בלונדון.

Whatsapp Image 2023 03 13 At 1
נתניהו בישיבת סיעת הליכוד | צילום: אריק מרמור, פלאש 90

בינתיים, הערב התקיים דיון בפרלמנט של האיחוד האירופי על חוקי המהפכה המשפטית - שם תקפו את המהלך. בין היתר, סגנית נשיא הפרלמנט האירופי, אמרה כי "החקיקה הזאת תשים סוף לדמוקרטיה הישראלית כפי שאנחנו מכירים אותה".

שר החוץ האירופי ג’וזף בורל, ששוחח היום גם עם שר החוץ אלי כהן, אמר כי "זו לא התערבות שלנו בענייני הפנים של ישראל, אלא התעניינות ודאגה לדמוקרטיה הישראלית".