בלי אישור מרה"מ: גנץ ימריא לארה"ב וייפגש עם סגניתו של ביידן

שעות לפני ההמראה - נתניהו לא מאשר את נסיעת גנץ לארה"ב: "לא עודכן מראש". השר טוען כי הודיע לרה"מ על אודות פרטי הנסיעה ביום שישי כדי לתאם עמו את המסרים. הוא צפוי להיפגש עם סגניתו של ביידן, קמלה האריס, והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן ועם חברי קונגרס מהמפלגות הרפובליקנית והדמוקרטית ובכירים בשדולת איפא"ק

זמן צפייה: 01:19

שעות לפני שיו"ר המחנה הממלכתי וחבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ, צפוי להמריא הלילה (בין שבת לראשון) לוושינגטון, ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מאשר את נסיעתו. בסביבת רה"מ אמרו כי גנץ "לא עדכן מראש" את נתניהו, אך השר טוען כי עשה זאת אתמול כדי לתאם עם ראש הממשלה את המסרים - ויטוס גם ללא אישורו.

גנץ צפוי להיפגש עם סגניתו של הנשיא ג'ו ביידן, קמלה האריס והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. עוד ייפגש גנץ עם חברי קונגרס מהמפלגה הרפובליקנית והדמוקרטית ובכירים בשדולת איפא"ק.

מסביבת גנץ נמסר כי מטרות הביקור הן חיזוק הברית האסטרטגית בין ישראל לארה"ב, שימור הלגיטימציה להמשך הפעולה הקרקעית של ישראל בעזה וקידום הסדר ביטחוני בלבנון; חיזוק הלחץ האמריקני על המתווכות בנושא מתווה חטופים בהתאם לעקרונות פריז.

נתניהו וגנץ
נתניהו וגנץ | צילום: חיים צח, לע"מ / אבשלום ששוני, פלאש 90

גנץ עדכן מיוזמתו את ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שישי על כוונתו לטוס, כדי לתאם עמו את המסרים. הוא צפוי לשוב לישראל במהלך יום רביעי, לאחר ביקור מדיני נוסף בבריטניה.