גנץ בוועידת מינכן לביטחון: "איראן עומדת מאחורי המתקפות על ידידותינו"

שר הביטחון נאם בוועידה והתייחס להסכם הגרעין, השפעת המשטר בטהראן על סוריה, ושלח מסר ללבנון. ברקע הדיווחים על התקדמות במו"מ בווינה הוא קרא "לוודא שההסכם לא מאפשר לאיראן לפרוץ לגרעין"

זמן צפייה: 01:55

שר הביטחון בני גנץ נאם הבוקר (ראשון) בוועידת מינכן לביטחון והתייחס לגרעין האיראני ולהשפעות איראן על סוריה ולבנון. שר הביטחון אמר כי "איראן אחראית על חימוש שלוחיה בלבנון, מנצלת טיסות אזרחיות מטהראן לדמשק להעברת אמל"ח ועומדת מאחורי המתקפות על ידידותינו באזור".

"אנו מסתכלים בדאגה על המתקפות על ידידותנו באזור, שנעשות לפי הערכתנו בהכוונה ובאישור של איראן", אמר גנץ, "ובאמצעי לחימה שחלקם יוצרו באיראן ושהידע להפעלתם נרכש באיראן. איראן גם מנצלת טיסות אזרחיות מטהראן לשדה התעופה בדמשק להעברת אמל"ח מוסווה בציוד אזרחי ומסכנת אזרחים על ידי העברות אמצעי לחימה במכולות המגיעות לנמל לטקיה".

#msc 2022 Townhall Abraham Accords: Peace By Piece
שר הביטחון בני גנץ בוועידת מינכן | צילום: MSC

בעניין הסכם הגרעין, וברקע הדיווחים על התקדמות במו"מ בשיחות הגרעין בווינה, אמר שר הביטחון כי "גם אם ייחתם הסכם עם איראן – אסור שיהיה סוף פסוק במאמצים למניעת הגעתה לסף גרעיני ולבלימת התוקפנות שלה באזור. חייבים להמשיך במאמצים לפיקוח במתקני גרעין אחרים, לעסוק בתיקים הפתוחים של סבא"א ולוודא שתוקף ההסכם לא מאפשר לאיראן לפרוץ לגרעין".

גנץ הוסיף כי איראן פועלת בעזרת שלוחות בלבנון, בהתייחסו לחיזבאללה. לדבריו, "רק השבוע ראינו מספר ניסיונות של חיזבאללה להפר את ריבונותה של ישראל. בכירי חיזבאללה מכירים היטב ומקרוב את רעש מנועי המטוסים שלנו ויכולותיהם. אם נידרש לתקוף בעוצמה, נעשה זאת ונגרום נזק גדול לארגון ומדינת לבנון תישא באחריות. נפעל איפה שנצטרך ובכל זמן שהדבר יידרש".