טקס החתימה על הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון - ביום חמישי

בריאיון ל-CNN אמר המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין כי טקס החתימה על הסכם הגבול הימי בין המדינות יתקיים ביום חמישי הקרוב. קודם לכן תתקיים ישיבת ממשלה מיוחדת במשרד ראש הממשלה בירושלים

זמן צפייה: 01:00

המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין אמר בריאיון לרשת CNN הערב (ראשון) כי טקס החתימה על הסכם הגבול הימי בין ישראל ללבנון יתקיים ביום חמישי הקרוב. במקביל, מטעם משרד ראש הממשלה נמסר כי "ישיבת ממשלה מיוחדת תתקיים ביום חמישי, 27 באוקטובר 2022, בשעה 10:30, במשרד ראש הממשלה בירושלים".

ערוץ אל-ג'דיד הלבנוני דיווח הערב כי הוכשטיין ייפגש עם נשיא לבנון, מישל עון. עוד נטען כי מקרב המנהיגים בלבנון – רק הנשיא עון יקבל לידיו את העותק הרשמי של הסכם סימון הגבול הימי. את הצד הלבנוני ייצג קצין מצבא לבנון או מנכ"לית הנפט במשרד האנרגיה של לבנון, אורור פראלי.

אתמול דווח בחדשות 13 כי כל עוד בית המשפט לא יכריח את הממשלה להביא את ההסכם לאישור בכנסת - ישיבת ממשלה מיוחדת תיערך ביום חמישי, שם ההסכם יאושר סופית, ואז ניתן יהיה לקיים את טקס החתימה בנקורה, שייערך גם בנוכחות אמריקנית.

עמוס הוכשטיין, יועצו של הנשיא ביידן לענייני אנרגיה
המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין | צילום: רויטרס

שאלה שנותרה עדיין פתוחה היא מי יחתום מטעם ישראל על ההסכם הזה. בחדשות 13 דווח אמש כי ראש הממשלה בוחן את הנושא וההתלבטות היא בין שתי דמויות - מנכ"ל משרד האנרגיה ליאור שילת או ראש המטה לביטחון לאומי איל חולתא. הסיבה להתלבטות היא בין היתר שיקולים משפטיים, אך יש כמובן גם משמעות לאישיות שחותמת על הסכם בין ישראל ללבנון.