נתניהו משבח את אי-חימוש אוקראינה: "יכול להגיע לידיים איראניות"

יו"ר האופזיציה התייחס בראיון לרשת MSNBC האמריקנית על הביקורת על התנהלות ממשלת לפיד מול המלחמה באוקראינה, שיבח את המדיניות בעניין הפליטים, וגם עמד מאחורי ההחלטה שלא להעביר אמצעי לחימה ישראלים ללמדינה שסובלת ממלחמה בשטחה כבר שמונה חודשים

זמן צפייה: 01:00

יו"ר האופוזציה בנימין נתניהו ענה הערב (שלישי) בראיון לרשת MSNBC האמריקנית על הביקורת על התנהלות ממשלת יאיר לפיד מול המלחמה באוקראינה, שיבח את המדיניות בעניין הפליטים מאוקראינה, וגם עמד מאחורי ההחלטה שלא להעביר אמצעי לחימה ישראלים למדינה שסובלת ממלחמה בשטחה כבר שמונה חודשים: "ההיסטוריה מלמדת שבעבר אמל"ח ישראלי שעבר למדינה אחרת מצא את עצמו בסוף בידיים איראניות".

בתוך כך, ראש הממשלה לפיד צפוי לשוחח בעוד יומיים עם שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה, זאת לאחר שמשרדו הגיש היום בקשה ללשכת הנשיא האוקראיני ולודימיר זלנסקי לנתק את הקשרים הדיפלומטיים עם הרפובליקה האיסלאמית.

ראש הממשלה יאיר לפיד
ראש הממשלה יאיר לפיד | צילום: רויטרס

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה
שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה | צילום: רויטרס

מוקדם יותר היום סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי איראן הבטיחה טילים וכטב"מים נוספים לרוסיה, זאת לאחר שדובר הקרמלין דמיטרי פסקוב התייחס מוקדם יותר היום לדיווחים השונים, הכחיש את הטענות, והצהיר כי רוסיה משתמשת אך ורק באמצעי לחימה ובכטב"מים מייצור מקומי. זאת, כשברקע נמשכות מתקפות המל"טים והטילים של רוסיה לעבר אוקראינה ובפרט נגד מטרות אזרחיות ותשתיתיות: חשמל, אנרגיה, מים וכו'.

"לקרמלין אין מידע בנוגע לשימוש בכטב"מים איראניים. השאלה הזו צריכה להיות מופנית למשרד ההגנה הרוסי, ולא לקרמלין", הוסיף פסקוב. בהקשר זה, יצוין כי לפני כמה ימים דווח ב"וושינגטון פוסט" כי איראן מתכוונת לספק נשק לרוסיה על מנת לעזור לה להמשיך את התקיפה באוקראינה. לפי הדיווח, הרפובליקה האיסלאמית צפויה לצייד את הצבא הרוסי בין היתר במל"טים ובטילי קרקע-קרקע מיוחדים מתוצרת איראנית.

דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב
דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב | צילום: רויטרס

הדיווח ב"וושינגטון פוסט" מצטרף לשורה של אזהרות מצד בכירים במדינות המערב הטוענים מזה זמן מה שאיראן מספק לרוסיה אמצעי לחימה, ולמעשה, הדיווח עשוי להדגיש את הקשיים בהם רוסיה נתקלה במלחמה. אספקת תחמושת מאיראן יכולה לעזור לצבא הרוסי להתמודד עם מה שהממשל האמריקני מכנה "בעיות לוגיסטיות" שיש לצבאו של פוטין מאז פרצה המלחמה בחודש פברואר האחרון. המל"טים הפכו לכלי נשק משמעותיים בתקיפות הרוסיות באוקראינה בשבועות האחרונים.

פגיעת מל''ט רוסי בבירה קייב
פגיעת מל''ט רוסי בבירה קייב | צילום: רויטרס