ארה"ב מאשימה את חמאס: "ישראל הסכימה לעסקה, הכדור אצלכם"

בצל ההמתנה לתשובת חמאס, וברקע הדיווחים במצרים על "התקדמות במגעים", אמר בכיר בממשל ביידן כי "ישראל הסכימה לעסקדה. אם חמאס יסכים - הפסקת אש תחל מיד". בירושלים הוחלט כי לא תצא משלחת לקהיר - עד שיתקבלו תשובות בנוגע למספר החטופים שישוחררו, מצבם וכן "מפתח" שחרור האסירים שיהיה מקובל על ישראל

זמן צפייה: 01:04

ברקע הדיווחים במצרים על "התקדמות במגעים לעסקה", בישראל הוחלט הערב (שבת) כי לא תצא משלחת לקהיר - עד שיתקבלו תשובות מחמאס בנוגע למספר החטופים שישוחררו, מצבם וכן "מפתח" שחרור האסירים שיהיה מקובל על ישראל. בכיר בממשל ביידן אמר הערב כי "ישראל הסכימה למתווה. הכדור אצל חמאס. אם הוא יאשר את פרטי העסקה - הפסקת האש תחל מיד".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-the-main-edition-clips-part-2403022003' autoplay='0' credit='נריה קראוס' desc='בכיר בממשל ביידן: "הכדור אצל חמאס"' poster='' kid='1_kb4w318n' duration='131']

בינתיים, ברקע הדיווחים הסותרים על אודות המגעים המדיניים, הגיעו כ-15 אלף מפגינים למען החטופים - שהצטרפו לצעדת המשפחות שיצאה ביום רביעי מגבול רצועת עזה - לירושלים. הם יקיימו עצרת ענק בכיכר פריז ב-20:00. בנוסף לבני המשפחות, משתתפים בצעדה גם חטופים שחזרו מהשבי, בהם קלרה מרמן, פרננדו מרמן, גבריאלה ליימברג ולואיס הר.  לואיס הר, שחולץ מרפיח במבצע צבאי לפני כשלושה שבועות, ורעייתו קלרה מרמן, שאחיה פרננדו חולץ גם הוא באותו המבצע.

גבריאלה ליימברג: "אני מתרגשת לראות את כולם כאן. התמיכה שאתם נותנים לנו מחזקת אותנו. כולם צריכים להגיע לעצרת הערב בכיכר פריז. שכולם יחזרו הביתה הדרך ארוכה ומתישה והגוף והנפש כואבים. באנו לכאן היום כי יש תקווה. הדרישה המשותפת שלנו היא תקווה ואור. לא נוותר ונמשיך לצעוד אתכם עד שכולם יחזרו. יחד עם כל עם ישראל, נחזיר את כולם כולל הנרצחים. את כולם עכשיו". קלרה מרמן הוסיפה: "היינו שם, אנחנו יודעים מה זה. באנו לכאן לתת לכם כוח להמשיך, לצעוד, לדרוש, להילחם - שיחזרו עכשיו. לא נוותר עד שכולם יחזרו. את כולם - עכשיו".

רוני אדר, אחות של תמיר אדר ז"ל: "אחי נרצח ב-7 באוקטובר וגופתו עדיין שם. תודה לעם ישראל על התמיכה וחשוב שהם ידעו שזה לא לבד. כמו שזה קרה בבית שלי, זה היה יכול לקרות לכל בית אחר במדינה. קוראת לכולם להגיע לעצרת הערב ולתמוך בנו".