דיווח: חמאס אישר את ההצעה שהציגה ארה"ב לעסקת חטופים

בצל ההתקדמות במגעים, לפי דיווח בסוכנות הידיעות AP, גורמים בחמאס מסרו כי הארגון אישר את המתווה שהציגו האמריקנים לעסקת חטופים בשלבים, ואף ויתר על הדרישה להתחייבות ישראלית על סיום הלחימה כבר בשלב הראשון

זמן צפייה: 01:38

גורמים בחמאס מסרו היום (שבת) לסוכנות הידיעות AP כי הארגון נתן אישור ראשוני להצעה שהציגה ארה"ב לעסקת הפסקת אש בשלבים, תוך ביטול הדרישה המרכזית שישראל תתחייב מראש לסיום מוחלט של המלחמה. הפשרה לכאורה של חמאס, עשויה לסייע לקידום המגעים לעסקה.

שני הגורמים טענו שההסכם בשבלים שהציגה וושינגטון יכלול תחילה הפסקת אש מלאה בת שישה שבועות, שתביא לשחרורם של מספר חטופים, בהם נשים, מבוגרים ופצועים, בתמורה לשחרור מאות מחבלים פלסטינים. במהלך 42 הימים של הפסקת האש, צה"ל ייסוג מאזורים מאוכלסים בעזה, ויאפשר חזרת עקורים לבתיהם בצפון עזה.

יחיא סינוואר
יחיא סינוואר, מנהיג חמאס ברצועת עזה | צילום: עבד ר'חים ח'טיב, פלאש 90

עוד במהלך השלב הראשון, חמאס, ישראל והמתווכות ינהלו משא ומתן על תנאי השלב השני שיוכל שחרור של חטופים נוספים, אזרחים וחיילים, כשבתמורה, ישראל תשחרר אסירים פלסטינים נוספים. בשלב השלישי, יחזרו כל החטופים הנותרים, כולל גופות חטופים, ויחל פרויקט שיקום של הרצועה שייערך במשך שנים.

בדיווח מצויין כי חמאס עדיין רוצה "ערבויות בכתב" מהמתווכים, על כך שישראל תמשיך לנהל משא ומתן על הסכם הפסקת אש קבועה ברגע שהשלב הראשון ייכנס לתוקף. נציג חמאס אמר ל-AP כי האישור של הארגון הגיע לאחר שקיבל "התחייבויות וערבויות מילוליות" מהמתווכים כי המלחמה לא תחודש וכי המשא ומתן יימשך עד שתופסק לחלוטין.

כיכר החטופים, תל אביב
כיכר החטופים, תל אביב | צילום: רויטרס

בתוך כך, אתמול חזר ראש המוסד דדי ברנע מסבב פגישות בקטר. מלשכת רה"מ נמסר כי עדיין קיימים פערים בין הצדדים, אך הוסיפו כי בשבוע צפוייה לצאת המשלחת הישראלית להמשך השיחות. בהודעה רשמית מטעם חמאס שניתנה אתמול, הבהיר הארגון כי לא יסכים לאף כניסה של כוחות זרים לרצועה בשום צורה.