לפני ביקור נתניהו בלונדון: שר החוץ כהן נפגש עם מקבילו הבריטי

שר החוץ אלי כהן נפגש עם עמיתו ג'יימס קלברלי. השניים דנו ארוכות באתגרים המשותפים לשתי המדינות, בראשם נושאי ביטחון אזורי וכלכלה. "השר כהן הודה לעמיתו על הקשר החם בין שתי המדינות והביע הערכה לשיתוף הפעולה מצד בריטניה בזירות הבינלאומיות"

שר החוץ אלי כהן בפגישתו עם מקבילו הבריטי
שר החוץ אלי כהן בפגישתו עם מקבילו הבריטי | צילום: צילום סטילס

יומיים לפני שראש הממשלה בנימין נתניהו צפוי להמריא לביקור בלונדון, נפגש היום (שלישי) שר החוץ אלי כהן עם עמיתו הבריטי ג'יימס קלברלי. לפי לשכת כהן, השניים "דנו ארוכות בנושא האיראני והסכימו כי המשך העשרת האורניום של איראן לרמות האסורות והמסוכנות יביא להשלכות חמורות מצד הקהילה הבינלאומית".

עוד נמסר כי "שר החוץ כהן ציין בפני השר כי הוא מקווה כי המשך העמקת הפעילות הכלכלית בין שתי המדינות יניב אפשרות למוסדות וגורמים פיננסים בריטיים בישראל. שני השרים חתמו על מסמך 'מפת דרכים' שיעגן ויעמיק את יחסי ישראל ובריטניה לעשר השנים הקרובות".

שר החוץ אלי כהן
שר החוץ אלי כהן | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

השר כהן מסר: "שוחחתי עם עמיתי על האתגרים המשותפים לכולנו, בראשם איראן גרעינית. ישראל ובריטניה מסכימות כי אסור לאפשר לאיראן להחזיק בנשק גרעיני. על הקהילה הבינ"ל להתאחד מול האיום האיראני, להרחיב את הסנקציות ולהציג איום צבאי אמין על מנת לעצור את המרוץ האיראני לגרעין".

"עדכנתי את השר על המשלחת הכלכלית שאני מוביל בביקור זה, בדגש על טכנולוגיות פיננסיות, לטובת מימוש הפוטנציאל הכלכלי בין המדינות. הסכם מפת הדרכים עליו חתמנו היום ירחיב את שיתוף הפעולה בין המדינות בתחומי הטכנולוגיה והבריאות עם אחת מידידותינו הטובות ביותר לעוד שנים רבות קדימה".