בזמן המלחמה: ישראל בוחנת מנגנון שיאפשר העברת כסף לעזה

פרסום ראשון: במערכת הביטחון גיבשו בימים האחרונים מנגנון שיאפשר העברת כסף גם לתוך עזה, בכפוף לאישור הדרג המדיני. אם יאושר, המשמעות היא שישראל תאפשר העברת כסף לעזה תוך כדי המלחמה

זמן צפייה: 01:33

פרסום ראשון: לפני כשבועיים אישרה ישראל העברת כסף לרשות הפלסטינית, למעט הכסף של עזה, אך ברמאללה לא הסכימו לקחת את הכספים בטענה שהרשות הפלסטינית "לא מוכנה להפקיר את אנשיה בעזה". הערב (שבת) פורסם בחדשות 13 כי במערכת הביטחון גיבשו בימים האחרונים מנגנון שיאפשר העברת כסף גם לתוך עזה, בכפוף לאישור הדרג המדיני.

על-פי גורמי הביטחון, ניתן להבטיח שלפחות מחצית מהכסף שאמור היה להגיע לעזה לא יגיע לאנשי חמאס. שב"כ וצה"ל העבירו מסר לדרג המדיני, ואמרו: "אנחנו יודעים לחתום שהכסף הזה לא מגיע לידיים של אנשי חמאס. מדובר בסכומי כסף מאוד משמעותיים". כאמור, את ההמנגנון הזה צריך לאשר הדרג המדיני, ואם כך יקרה - המשמעות היא שישראל תאפשר העברת כסף לעזה תוך כדי המלחמה.

גורם ביטחוני שבקיא היטב בשיח מול הרשות שתומך במהלך אמר לחדשות 13: "אנחנו צריכים את הרשות הפלסטינית ככתובת שלטונית חזקה ומתפקדת ביהודה ושומרון. אם מתחילים לשחק לה בכסף בזמן מלחמה אנחנו - היא תיחלש והפגיעה תהיה קודם כל במדינת ישראל".

מפונים מתפנים עזתים
פלסטינים מתפנים מהעיר עזה לכיוון דרום הרצועה | צילום: עטיה מוחמד, פלאש 90

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב: "אם הפרסום לשפיו במערכת הביטחון גיבשו מנגנון שיאפשר העברת כספים שביודעין חלקו יגיע לחמאס (!) הוא נכון, הרי שמדובר באיוולת חמורה שמשמעה המשך אותה הקונספציה שהובילה אותנו לאסון השבת השחורה. נתנגד בתוקף להצעה האווילית הזו, ואני מקווה שגם שאר שרי הקבינט וראש הממשלה לא יתנו ידם להצעה המסוכנת הזו".