בכיר ישראלי: "פתח לשינוי בעמדת חמאס. שינויים? לא נתנגד"

ברקע הדיוחים על התקדמות אפשרית במגעים לעסקה, אמר בכיר ישראלי לחדשות 13 כי "יש פתח לשינוי בעמדת חמאס". על הדיווחים בנוגע ל"שינויים קלים" שהכניסה ארה"ב בהסכם: "לא מתנגדים". הנייה שוחח עם ראשי המודיעין במצרים ובטורקיה, ודן עימם בנושא. בכיר חמאס: "אין התקדמות בלי הפסקת המלחמה"

זמן צפייה: 02:21

בצל הדיווחים על המגעים לעסקת חטופים, אמר הערב (שבת) בכיר ישראלי לחדשות 13 כי "יש פתח לשינוי בעמדת חמאס והתקדמות להסכם". הבכיר אמר כי ארה"ב "משנה סעיפים בעסקת החטופים", והם מקובלים על ישראל - ולא מהווים חריגה דרמטית מהסיכום המקורי. ארה"ב מעוניינת להכניס שינויים בעסקה - ישראל לא מתנגדת. בירושלים מעריכים: השינויים שארה"ב מקדמת יסייעו לחמאס להסכים לעסקה. גורם מדיני מסר לחדשות 13: ישראל מחויבת לנוסח ההצעה שביידן בירך עליה - וטרם התקבלה תגובת חמאס בנושא.

בתוך כך, לאחר הדיווחים על הגשת "תיקונים" למתווה לעסקת חטופים שהציעה ארצות הברית, בחמאס מסרו כי ראש הלשכה המדינית בארגון, איסמעאיל הנייה, שוחח עם עבאס כאמל, ראש המודיעין המצרי, ודן עמו על המגעים לעסקה. עם זאת, בכיר חמאס אוסאמה חמדאן אמר כי "אין התקדמות ממשית במגעים לעסקה", וכי "קיומה מותנה בסיום המלחמה בעזה". ב"קודס פרס" דווח כי הנייה שוחח גם ראש המודיעין הטורקי, איברהים קאלין, ודן איתו במשא ומתן.

בתוך כך, גורם בחמאס אמר אתמול לסוכנות הידיעות הערבית AWP כי הארגון "קיבל מסר אמריקני חדש" דרך המתווכות בנוגע לעסקה. לדברי הגורם, המסר "כלל תיקונים קלים בשני סעיפים של ההצעה שהציג ביידן".

עינב צנגאוקר בהפגנה למען שחרור החטופים ונגד הממשלה בירושלים
עינב צנגאוקר בהפגנה למען שחרור החטופים ונגד הממשלה בירושלים | צילום: חיים גולדברג, פלאש 90

במקביל למגעים לעסקה, הערב תיערך עצרת למען שחרור החטופים בתל אביב. ביום חמישי האחרון, אלפים הפגינו למען שחרור החטופים ונגד הממשלה בירושלים וחסמו את הכניסה לעיר, סמוך לגשר המיתרים. כמו כן, המפגינים הציתו מדורות סמוך למעון ראש הממשלה בנימין נתניהו, וניסו לפרוץ מחסומים. במקום התפתחו עימותים עם המשטרה. בהפגנה נכחו בני משפחות חטופים, בהם עינב צנגאוקר, שבנה מתן נמצא בשבי חמאס, יחד עם משפחתה, ומשפחת קלדרון, שבן משפחתם עופר קלדרון מוחזק בעזה.

המפגינים צעדו לעבר מעון ראש הממשלה ברחוב עזה בירושלים, ועברו דרך גן סאקר וכיכר פריז. מסלול הצעדה אושר מראש על-ידי המשטרה - שליוותה את המפגינים, אך לאחר מכן טענה כי בהמשך, "התהלוכה הפכה להפרת סדר. מספר נשים הציתו והבעירו אש במזיד באמצע הרחוב, בלב שכונת המגורים, וקומץ פורעי חוק אחר ניסה לפרוץ מחסום משטרתי ברחוב בפראות". בעקבות כך, "קצין משטרה כרז למפרי הסדר על התקהלות בלתי חוקית וכוחות משטרה פעלו ברחוב לשמירה על הסדר".