האזהרה החריפה של צה"ל: "המשך הבנייה ביו"ש תערער את היציבות"

פרסום ראשון: למעלה מ-4,000 יחידות דיור ביהודה ושומרון צפויות לעלות לאישור בקרוב, אך גורמי ביטחון בכירים מביעים את התנגדותם הנחרצת למהלך, בעיקר בגלל העיתוי הרגיש - והם טוענים כי זה עלול להשפיע ברמה האסטרטגית מול הפלסטינים - וגם מול האמריקנים

זמן צפייה: 01:33

פרסום ראשון: ממשלת ישראל, בדחיפתו של השר בצלאל סמוטריץ', מקדמת בנייה נוספת ביהודה ושומרון, והערב (חמישי) פורסם לראשונה במהדורה המרכזית בדבר התנגדותם של גורמי ביטחון בכירים, שמאיימים בפני שר הביטחון יואב גלנט כי המשך הבנייה תערער את היציבות.

למעלה מ-4,000 יחידות דיור צפויות לעלות לאישור בקרוב, אלא שבתוך הדיונים מביעים גורמי ביטחון בכירים את התנגדותם הנחרצת לקידום מהלך של בנייה ביהודה ושומרון בעת הזו, כאשר הם מנמקים את התנגדותם בעיקר בעיתוי הרגיש.

בכיר בצה"ל אמר לדרג המדיני בימים האחרונים כי "אישור בנייה בעיתוי הנוכחי עלול להשפיע על המשך השיחות בוועידת עקבה ושארם עם הפלסטינים, שאמורות להתחדש בקרוב", והוא הוסיף כי "בהתחשב בתקופה הנוכחית, עם האתגרים הקיימים בזירה הפלסטינית, בדגש על הרשות הפלסטינית, קיום הדיון בעניין יחידות דיור עשוי על להשפיע על ישראל ברמה האסטרטגית גם מול האמריקנים וגם מול הפלסטינים".

בנייה בהתנחלות
בנייה בהתנחלות | צילום: רויטרס

גורם אמריקני בכיר הוסיף גם הוא על הדברים הללו, ואמר הערב לחדשות 13 כי "כל הצדדים מחוייבים לקיים את ההתחייבויות שניתנו בשארם א-שייח' ובעקבה, זה קריטי ליציבות באזור". ישנו גם שיח בין הפלסטינים לבין האמריקנים - כשהפלסטינים דורשים מהאמריקנים לפעול בצורה ברורה ואקטיבית נגד קידום המהלך הזה.

גם בדרג המדיני חלוקים בשאלה האם זו העת לקידום הבנייה, כאשר האזהרה של הדרג הביטחוני הוצגה בצורה בהירה מול הדרג המדיני, ובסופו של דבר שר הביטחון יואב גלנט ורה"מ בנימין נתניהו הם אלה שיקבלו את ההחלטות הסופיות.

מדובר צה"ל נמסר שהם לא מתייחסים לדיונים סגורים. מלשכת רה"מ לא נמסרה תגובה.