ביידן במזרח ירושלים: "נעניק 100 מיליון דולר לבתי החולים"

נשיא ארה"ב החל את יומו האחרון בישראל והודיע על סיוע כספי לבתי החולים במזרח ירושלים: "לישראלים ולפלסטינים מגיעה אותה רמה של טיפול רפואי". כפי שפורסם בחדשות 13: ביידן צפוי להכריז על קידום הפלסטינים לטכנולוגיה סלולרית מתקדמת

זמן צפייה: 03:10

הביקור מגיע לסיומו: נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התחיל הבוקר (שישי) את יומו השלישי והאחרון במסגרת ביקורו בישראל. ביידן הגיע למזרח ירושלים לבית החולים אוגוסטה ויקטוריה והודיע שם כי הממשל האמריקני יעניק סיוע של 100 מיליון דולר לרשת בתי החולים במזרח ירושלים.

משם יגיע לבית לחם, שם ייפגש עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ביידן יבקר גם בכנסיית המולד בבית לחם. בתום הביקור הוא יעשה את דרכו לנמל התעופה בן גוריון, שם ימתינו לו נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה יאיר לפיד - והוא ימריא לסעודיה.

"ארה"ב תמשיך לעבוד עם ישראל והפלסטינים כדי שמערכת הבריאות במזרח ירושלים תוכל לספק שירותי בריאות איכותיים", אמר ביידן בביקורו בבית החולים אוגוסטה ויקטוריה. "לישראלים ולפלסטינים מגיעה אותה רמה של טיפול רפואי".

גורמים אמריקנים אומרים היום שיוכרזו מחוות בין היתר קידום הרשות הפלסטינית לטכנולוגיה סלולרית מתקדמת 4G כפי שפורסם בחדשות 13. האמריקנים היו אלו שרצו להכריז על כך. כמו כן, הישראלים היו מוטרדים שיהיה שינוי מדיניות בכל הנוגע למזרח ירושלים, אך האמריקנים הבהירו שלא יהיה שום שינוי מדיניות.

חסימות כבישים גם היום בירושלים עקב ביקור ביידן
חסימות כבישים גם היום בירושלים עקב ביקור ביידן | צילום: דוברות המשטרה

חסימות הכבישים בירושלים יורגשו גם היום. במהלך הבוקר נסגרו לתנועה לסירוגין הרחובות יצחק קריב, אגרון בשני הכיוונים, שלמה המלך, שדרות הצנחנים, חיל הנדסה, חיים בר-לב, שד' האוניברסיטה, יצחק הנדיב, חטיבת ירושלים, דרך חברון בשני הכיוונים עד מעבר רחל.

כוחות ביטחון פלסטינים מתכוננים להגעת ביידן לרשות הפלסטינית
כוחות ביטחון פלסטינים מתכוננים להגעת ביידן לרשות הפלסטינית | צילום: ויסאם חשלמואן, פלאש 90

עוד לפני המראתו לסעודיה, הממלכה אישרה הלילה מעבר טיסות מעל שטחה כך שגם חברות תעופה ישראליות יוכלו לעבור מעל סעודיה בדרכן למזרח הרחוק ובחזרה. ההחלטה תביא לקיצור משמעותי בזמן הטיסות.

בינתיים, ברשות הפלסטינית לא מתרגשים מביקורו הצפוי של נשיא ארה"ב. גורמים פלסטינים בכירים אמרו כי יש להם אפס ציפיות מהביקור ואין צפי להצהרה דרמטית שתשפיע על הרשות הפלסטינית.

בהכנת הידיעה השתתפו גם חזי סימנטוב, עלי מוגרבי, ישי פורת, צבי יחזקאלי, חן זנדר, יוסי אלי וסיון אלקלק