המחווה של לפיד לבנט: להיות "נדיב" איתו במהלך ביקור ביידן

בצל ההכנות לקראת ביקורו המתוכנן של נשיא ארצות הברית בישראל בשבוע הבא, ראש הממשלה הנחה את אנשיו לשלב את קודמו בתפקיד באירועי הביקור. גורמים שעסוקים בתיאום הביקור אמרו לפיד בעד מדיניות נדיבה בכל מה שקשור לשילובו של בנט בביקור של הנשיא בישראל

זמן צפייה: 01:14

בישראל נמשכות ההכנות לקראת ביקורו של נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, בשבוע הבא, ומי שישתלב וייקח חלק פעיל בביקור הוא ראש הממשלה היוצא, נפתלי בנט. זאת, באישורו ובעידודו של ראש הממשלה יאיר לפיד. גורמים שעסוקים בתיאום הביקור אמרו לחדשות 13 כי רה"מ לפיד בעד מדיניות נדיבה בכל מה שקשור לשילובו של בנט בביקור של הנשיא בישראל.

נשיא ארה''ב ג'ו ביידן נואם על המצב באוקראינה
נשיא ארה''ב ג'ו ביידן | צילום: רויטרס

בתוך כך, בנט צפוי להיות מוזמן לטקס קבלת הפנים בנתב"ג, שכפי שפרסמנו בשבוע שעבר, צפוי להיות מצומצם, בהתאם לבקשת האמריקנים. ככלל, לוחות הזמנים של הביקור צפויים להיות מרווחים בשל גילו של הנשיא. האמריקנים מאוד מודאגים מהעניין הזה וחוששים מתמונות לא מחמיאות לנשיא, ולכן זה יהיה כך.

מלבד קבלת הפנים, גם ביום שלמחרת, ביום הביקור עצמו, בנט צפוי להיות מוזמן לחלק מהאירועים וגם למפגש בבית הנשיא. בינתיים, ההיערכות לקראת הביקור נמשכת והרכבת האווירית מארה"ב לישראל כבר עושה את כיוונה ארצה, כאשר חלק מהצוותים המקדימים נחתו בארץ. בימים הקרובים, הפרטים הסופיים צפויים להיסגר.