הערכה: "מלחמה בצפון בלתי נמנעת; אין בסיס לאופטימיות בארה"ב"

בכירים ישראלים אמרו לחדשות 13 כי הם "לא חושבים שיש בסיס לאופטימיות האמריקנית", בין השאר לזו של המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין, לגבי ההיתכנות של הסדר מדיני והסיכויים למהלך שכזה, לפי הערכות - קלושים. בירושלים מעריכים כי מערכה בצפון היא "בלתי נמנעת"

זמן צפייה: 01:16

אחרי המטחים הכבדים היום (שבת) לצפון, שאותם חיזבאללה כינה "התגובה הראשונית לחיסול אל-עארורי", בישראל לא אופטימיים לגבי הסיכוי להסדר מדיני. בכירים ישראלים אמרו לחדשות 13 כי הם "לא חושבים שיש בסיס לאופטימיות האמריקנית", בין השאר לזו של המתווך האמריקני עמוס הוכשטיין, לגבי ההיתכנות של הסדר מדיני והסיכויים למהלך שכזה, לפי הערכות - קלושים. לפי ההערכות, מלחמה עם חיזבאללה "בלתי נמנעת".

בכירים במערכת הביטחון ובצמרת המדינית מעריכים כי עם המעבר לשלב הבא בלחימה ברצועה, שלב ג', ישראל תוכל להיערך ללחימה בצפון, בשלל היבטים - גם מבחינת כוחות והיבטים נוספים.

בתוך כך, אמר הערב ראש שהממשלה בנימין נתניהו כי "אסור לעצור את המלחמה עד להשגת כל יעדיה", וכי "אנחנו נלחמים כדי להשיב את הביטחון גם בדרום - וגם בצפון".

[brightcove_iframe video_id='vod-news-vod-shabbat-edition-clips-part-0601242101' autoplay='0' credit='מוריה אסרף וולברג' desc='גנץ זועם על ההתנהלות בקבינט, אבל עדיין לא החליט על פרישה' poster='' kid='1_bryurmxn' duration='150']

בתוך כך, לאחר ששרים תקפו את הרמטכ"ל בדיון של הקבינט המדיני-ביטחוני שאמור היה לעסוק בשאלת "היום שאחרי" ברצועת עזה, גנץ זועם על ההתנהלות בכינוס הטעון - אך טרם החליט על פרישה מהממשלה.

כמו כן, גנץ ואיזנקוט כועסים על העובדה שהחלטות דרמטיות מהותיות לא מגיעות לכדי הכרעה בגלל היבטים פוליטיים, אך במרכז השיקולים של השניים עומדת התפתחות המערכה בצפון.