הרצוג לנשיא איחוד האמירויות: "צריך לצרף עמים להסכמי אברהם"

במסגרת כנס החלל הבינלאומי נפגש נשיא המדינה עם שייח' מוחמד בן זאיד בבית הפרטי שבאבו דאבי ואמר: "הסכמי אברהם הם קונצנזוס לאומי במדינת ישראל". הנשיא האמירתי השיב: "תודה רבה על ביקורך, על שהגעת שוב לביתך השני"

הנשיא יצחק הרצוג ונשיא איחוד האמירויות שייח' מוחמד בן זאיד
הנשיא יצחק הרצוג ונשיא איחוד האמירויות שייח' מוחמד בן זאיד | צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש היום (שני) באבו דאבי עם נשיא איחוד האמירויות שייח' מוחמד בן זאיד בביתו הפרטי, ואמר: "שנתיים אחרי שנחתמו הסכמי אברהם, שהמריאו מעלה, עכשיו אנחנו צריכים להגיע לגובה שיוט, כלומר לשדרג את הקשר בינינו עוד יותר, לחזק אותו ולצרף עוד עמים להסכמי אברהם". הפגישה נערכה במסגרת כנס החלל הבינלאומי המתקיים באבו דאבי, בו משתתף הנשיא.

בפתח פגישתם אמר הרצוג: "כבוד ותענוג גדול להיות כאן, להתארח בביתך ולהיפגש איתך. איחוד האמירויות מהווה בסיס מרכזי בתנועה לשלום באזור". הנשיא הוסיף: "הסכמי אברהם הם קונצנזוס לאומי במדינת ישראל, לכל הצדדים ולכל הפלגים בפוליטיקה הישראלית".

נשיא איחוד האמירויות, שייח׳ מוחמד בן זאיד, אמר: "תודה רבה על ביקורך, על שהגעת שוב לביתך השני. זה משמעותי לנו מאוד. ביקורך משמעותי במערכת היחסים בין המדינות שלנו, שנבנתה בשנתיים האחרונות. בנינו גשר חזק מאוד בין העמים ששנינו גאים בו".

הנשיא יצחק הרצוג ונשיא איחוד האמירויות שייח' מוחמד בן זאיד
הנשיא יצחק הרצוג ונשיא איחוד האמירויות שייח' מוחמד בן זאיד | צילום: עמוס בן גרשום/לע''מ

נזכיר כי הנשיא הרצוג המריא הבוקר מבחריין ונחת באיחוד האמירויות לכבוד הכנס, ואמר: "הבה נתקדם מעלה מעלה. לא בתחרותיות של מלחמה קרה אלא בשיתוף פעולה של שלום חם".

"הבה נרתום את כוחו של החלל למען הבשורה של הארץ", הוסיף הרצוג. "הבה נביט מעלה אל השמיים וננעץ את מבטנו בכדור הארץ שלנו. ביחד, אנו יכולים להוביל את חקר החלל לגבהים חדשים, ולהציל את כדור הארץ שלנו משפלים חדשים. היום ניתן לומר: השמיים הם רק הגבול התחתון".

הכנס מתקיים לראשונה באירוחו של נשיא האמירויות השייח' מוחמד בן זאיד אאל נהיאן, ונועד לכנס מנהיגי מדינות ותעשיות לדיון על האתגרים וההזדמנויות העומדים בפני כלכלת החלל העולמית.

הנשיא הרצוג בכנס החלל באבו דאבי, אמירויות
הנשיא הרצוג בכנס החלל באבו דאבי | צילום: עמוס בן גרשום / לע''מ

"אני שמח מאד להיות כאן ולהשתתף בדיון החשוב הזה, תחת חסותו של חברי היקר, הנשיא שייח' מוחמד בן זאיד", אמר הנשיא הרצוג בפתח דבריו, "זה עתה הגעתי מבחריין עם רעייתי מיכל, שם ערכנו את הביקור הממלכתי הראשון של נשיא ישראל בממלכת בחריין, ואני מודה מאוד להוד מלכותו מלך בחריין, חמד בן עיסא אאל ח'ליפה".

"אנו ניצבים כאן על סיפו של עידן חדש ומהפכני של חקר החלל", הוסיף הנשיא, "כיום, השמיים פתוחים למגוון מסחרר של גורמים ממשלתיים ופרטיים, משגרים לוויינים, חיישנים, וחלליות אל תוך הלא-נודע. מגמה זו מייצרת הן הזדמנויות והן אתגרים, שהאנושות מעולם לא ידעה".